تاریخ انتشار: دوشنبه 02 اردیبهشت 1392
مهار رشد تومور سینه به کمک یک مونوکلونال آنتی بادی

  مهار رشد تومور سینه به کمک یک مونوکلونال آنتی بادی

محققان امریکایی نشان داده اند که یک مونوکلونال آنتی بادی با هدف قرار دادن پروتئینی به نام SFRP2 رشد توموررا درسرطان سینه و آنژیوسارکوما در آزمایشگاه مهار می کند.
امتیاز: Article Rating

 

به گزارش بنیان، در مقاله ای که اخیرا در Molecular Cancer Therapeutics به چاپ رسیده است تیمی به سرپرستی دکتر Nancy Klauber-DeMoreبا استفاده از یک مونوکلونال آنتی بادی برای هدف قرار دادن SFRP2 که در سلول های سرطان سینه و نیز یک بدخیمی تهاجمی رگ های خونی به نام angiosarcoma یا آنژیوسارکوما بیان می شود، باعث کاهش رشد تومور شده است.این آنتی بادی دردانشگاه کارولینای شمالی تولید شده است.
 
به گفتهDeMore  باهدف قرار دادن SFRP2 با یک مونوکلونال آنتی بادی در مدل های حیوانی رشد تومور مهار می شود و این نشان می دهداین پروتئین در درمان سرطان می تواند مورد توجه قرار گیرد. این محققان در ازمایشگاه ابتدا نقش SFRP2 را در رشد تومور کشف کرده اند .آن ها قصد ایجاد  جایگزینی برای داروی مورد تائید FDA به نام Avastin (bevacizumab)  دارند. این دارو پروتئینVEGF را که در رگ زایی موثر است مورد هدف قرار می دهد ولی در همه تومور ها موثر نیست . پژوهشگران به دنبال  پیدا کردن راه حلی برای درمان بیماران مقاوم به Avastin هستند.این گروه پروتئین های مرتبط با رگ زایی را مورد بررسی قرار داده اند تا بتوانند از آن هااستفاده درمانی نمایند.آن ها در سرطان سینه بدخیم اقدام بررسی رگ ها  در مقیاس بسیار کوچک نموده اند و بیان ژن را درآن ها با رگ های طبیعی مقایسه کرده اند. به دنبال تحقیقات آن ها تعدادی ژن شناسایی شده است که به شدت دررگ های خونی بدخیم بیان می شوند.یکی از ژن ها  SFRP2  است.در ادامه تحقیقات مشخص شد که این ژن در بسیاری ازسرطان های انسانی  شامل تومور های سینه، پروستات، ریه ، پانکراس ،تخمدان ،کلون و کلیه  و نیز آنژیوسارکوما بیان می شود.
این پژوهشگران کشف کرده اند که SFPR2 به عنوان یک محرک قوی رگ زایی عمل می کند و با همکاری محققان دیگرتوانسته اند دارویی را  بسازند که بر روی SFRP2 اثر می کند.
پایان مطلب/ 
 
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه