تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 03 اردیبهشت 1392
پیوند سلول های بنیادی جنینی و ترمیم حافظه و یادگیری موش ها

  پیوند سلول های بنیادی جنینی و ترمیم حافظه و یادگیری موش ها

برای اولین بار، سلول های بنیادی جنینی انسانی به سلول های عصبی تبدیل شده اند که به موش ها کمک کرده است تا توان یادگیری و یاد آوری خود را باز یابند.در این مطالعه نشان داده شده که سلول های بنیادی انسانی می توانند به طور موفقیت آمیزی در قسمت خاصی از مغز قرار گیرند و سپس نقص های نورولوژیکی را درمان کنند
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress؛ هنگامی که این سلول ها داخل مغز موش قرار داده می شوند دو نوع نورون تشکیل می دهند  که به کمک GABA و acetylcholine ارتباط برقرار می کنند.این دو نوع نورون در بسیاری از رفتارها ، احساسات، یادگیری، حافظه ،اعتیاد و مشکلات روان پزشکی در انسان نقش دارند.

در این مطالعه سلول های جنینی انسانی در آزمایشگاه کشت داده شده  تا به سلول های عصبی تبدیل شوند و از موش هایی استفاده شده است که پیوند دریافت شده از گونه های دیگر را رد نمی کنند.قبل از پیوند به قسمت خاصی از مغز که به یادگیری و حافظه اختصاص دارد،آسیب وارد شده است. میزان یادگیری و حافظه موش ها با آزمایشات خاصی اندازه گیری می شوند.بعد از پیوند نیز آزمایشات مشابهی صورت گرفته است.سلول های بنیادی جنینی ابتدا برا ی شروع تمایز به سلول های عصبی جهت دارشده وسپس به موش تزریق می شوند.تمایز جزئی این سلول ها از تشکیل انواع سلول های ناخواسته در موش ها جلوگیری می کند. اطمینان از این که همه سلول های پیوند شده سلول های عصبی می شوند بسیار مهم است زیرا شانس تزریق سلول های بنیادی که می توانند تومور تشکیل دهند کاهش می یابد در واقع به علت خالص بودن سلول ها و تعهد آن ها به تمایز به سلول های عصبی این سلول ها عامل ایجاد تومور نخواهند  بود.

نورون های Cholinergic در بیماری آلزایمر و سندرم داون و نورون های GABA در بیماری هایی نظیر اسکیزوفرنی و اعتیاد و افسردگی نقش دارند.

پایان مطلب/

 

ثبت امتیاز
نظرات
ﺳﻪشنبه, 16 مهر,1392

علی بود ممنون......

پنجشنبه, 19 اردیبهشت,1392

مهرزاد رنجبر

سلام....خواهش میکنم یه کاری کنید خسته شدم از ای زندگی

ﺳﻪشنبه, 03 اردیبهشت,1392

محقق

سلام
بسمه لله چرا نشستین؟
چشم امید همه ما به شماست.
با سپاس

ﺳﻪشنبه, 03 اردیبهشت,1392

محقق

سلام
بسمه لله چرا نشستین؟
چشم امید همه ما به شماست.
با سپاس

ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه