تاریخ انتشار: چهارشنبه 04 اردیبهشت 1392
مهار microRNA ها : جلوگیری از متاستاز و مقاومت دارویی در سرطان سینه

  مهار microRNA ها : جلوگیری از متاستاز و مقاومت دارویی در سرطان سینه

محققان امریکایی به دنبال مطالعه جدیدی یک داروی آزمایشی غیر معمول را معرفی کرده اند که می تواند تهاجمی بودن سرطان سینه را کاهش دهد و مقاومت به داروی fulvestrant را از بین ببردو شاید تاثیر دیگر داروهای مورد استفاده برای این نوع سرطان را بهبود بخشد.
امتیاز: Article Rating

 

به گزارش بنیان به نقل ازmedicalxpress،یافته های به دست آمده از مطالعات آزمایشگاهی و نیز آزمایشات انجام شده بر روی حیوانات در Experimental Medicine  استراتژی جدیدی را برای درمان سرطان سینه پیشنهاد می کند.
این دارو به نام AS1411 به دسته ای از مواد به نام G-rich aptamer ها تعلق دارد. این عوامل توسط بلوکه کردن تولید مولکول هایی به نام microRNA در سلول عمل می کنند.برخی از این مولکول ها در سرطان ها دیده می شوند.به طور ویژه این دارو پروتئینی به نام nucleolin را که نقش مهمی در فرایند بلوغ microRNA بازی می کند، مهار می کند. مولکول های microRNA کمک می کنند سلول ها مقدار انواع پروتئین هایی را که تولید می کنند، کنترل نمایند.میزان غیرعادی یک microRNA خاص نشانه بسیاریاز سرطان هاست.
نتایج مطالعه نقش nucleolin درتنظیم microRNA درمان جدیدی را برای سرطان سینه معرفی کرده است که ازتهاجمی بودن سرطان می کاهد و ویژگی عدم مقاومت به دارو را با مهار پردازش microRNA خاص که به شدت در سرطان ها بیان می شود به سلول بر می گرداند.
پژوهشگران معتقدند nucleolin یک هدف درمانی امیدوارکننده برای تعدیل microRNA در سلول های سرطانی است. این اولین مطالعه گسترده برای نشان دادن ارتباط پروتئین مذکور و microRNA خاصی که در سرطان دیده می شود است. همچنین در این مطالعه مشخص است که هدف قرار دادن    nucleolin می تواند متاستاز سرطان سینه را در حیوانات آزمایشگاهی از طریق تنظیم microRNA کنترل کند. microRNA هایی که پردازش آن ها توسط AS1411 مهار می شودعبارتند از mir-21،mir-103،mir-221،mir-222 که بیان بیش از حد آن ها در سرطان سینه با مقاومت دارویی و تهاجمی شدن همراه است.
پایان مطلب/
 
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه