تاریخ انتشار: چهارشنبه 04 اردیبهشت 1392
کشف دارویی جدید برای درمان عفونت مزمن هپاتیت C

  کشف دارویی جدید برای درمان عفونت مزمن هپاتیت C

محققان معتقدند Sofosbuvir بتواند به عنوان یک گزینه درمانی امید بخش برای بیماران مبتلا به عفونت مزمن ویروس هپاتیت C (HCV) باشد.
امتیاز: Article Rating

 

 

 
به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، با توجه به دو مطالعه  منتشر شده در مجله پزشکی نیوانگلند که درکنگره بین المللی کبد نشست سالانه مطالعات کبد انجمن اروپا نیزارائه شده است، به نظر می رسد Sofosbuvir بتواند به عنوان یک گزینه درمانی امید بخش برای بیماران مبتلا به عفونت مزمن ویروس هپاتیت C (HCV) باشد.
 
دکتر Ira M. Jacobson ، از دانشکده پزشکی Weill Cornell  نیویورک، و همکارانش دو مطالعه تصادفی فاز 3 را که شامل بیمارانی با ژنوتیپ HCV مزمن 2 یا 3 بودند، انجام دادند
 
این محققان دریافتند که میزان پاسخ پایدار ویروسی در استفاده از sofosbuvir و ribavirin  78 درصد در مقابل 0 درصد دارونما دربیمارانی بود که درمان با  peginterferon در آنها گزینه مناسبی نیست. همچنین نرخ پاسخ با sofosbuvir و ribavirin در کسانی که به درمانهای قبلی  پاسخی نشان نداده بودند نیز 50 درصد در 12 هفته و 73 درصد در 16 هفته بود. دکتر Eric Lawitz ، از موسسه کبد تگزاس در سن آنتونیو و همکارانش نیز دومطالعات فاز 3 را  در بیماران مبتلا به HCV که قبلا هیچگونه درمانی دریافت نکرده بودند، انجام دادند. این محققان دریافتند که در این گروه از بیماران میزان پاسخ پایدار ویروسی با یک رژیم 12 هفته ای sofosbuvir به علاوه peginterferon و ribavirin، 90 درصد بود و میزان پاسخ پایدار ویروسی در بیماران درمان شده با  رژیم 12 هفته ای sofosbuvir به اضافه ribavirin 67 درصد وبیماران تحت درمان با رژیم 24 هفته ای peginterferon به اضافه ribavirin 67 درصد بود.
 
نویسندگان این سرمقاله گفتند: "اطلاعات حاصل از بررسی  sofosbuvir نشان می دهد که یک تغییر بنیادی دردرمان های بالینی قریب الوقوع است.
پایان مطلب/
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه