تاریخ انتشار: چهارشنبه 04 اردیبهشت 1392
سلول‎های بنیادی به کمک بیماران روانی می آید

  سلول‎های بنیادی به کمک بیماران روانی می آید

درحالی که بیماری های روانی گستردگی زیادی یافته است و تلاش روانپزشکان نیز بر این است که بیماری روانی به مردم شناخته شود و با راهکارهای روانشناسی و حتی دارودرمانی مداوا گردد اما هنوز برخی از اختلالات روانی وجود دارند که به راهی غیر از اینها نیازمندند و دانشمندان برای درمان برخی اختلالات روانی، سلول درمانی را پیشنهاد داده اند.
امتیاز: Article Rating

 

به گزارش بنیان، زیرا امروزه بیماری روانی در بین آحاد جامعه شناخته شده نیست و حتی خواص نیز بیماری‌های روانی را به خوبی نمی‌شناسند و هنوز هم مردم فکر می‌کنند کسانی که در گذشته به آنان روانی عنوان می‌کردند بیمار روانی هستند در حالی که بیماری روانی امروز گستردگی زیادی دارد و در سلامت عمومی و بهداشت جامعه از جمله در امور اقتصادی و اجتماعی بسیار موثر است.
بیماری اعصاب و روان ریشه بسیاری از جرایم اجتماعی است
از سویی متخصصان روانپزشکی براین باورند بیماری اعصاب و روان ریشه بسیاری از جرایم و مسایل اجتماعی است.
آنها می گویند بخش عظیمی از مشکلات و جرایم در جامعه ناشی از اختلالات عصبی در افراد است که توجه جدی مسوولان بهداشتی و اجتماعی را به افزایش این مسایل الزامی می کند.
به عقیده آنها با توجه به افزایش خودکشی و میزان اختلالات روانی در افراد جامعه، معتادان و بویژه مصرف کنندگان شیشه باید راهکارهای درمانی نوین را آزمایش کرد.
سلول درمانی بیماران روانی
متخصصان علوم پزشکی دانشگاه «ویسکونسین» در یک آزمایش جدید برای اولین بار سلول‎های بنیادی حاصل از جنین انسان را به سلول‎های عصبی موش‌ها پیوند زده و موفق شدند توانایی یادگیری و قدرت حافظه آنها را دوباره بازگردانند.
به گزارش ایسنا، در این آزمایش برای اولین بار نشان داده شد که سلول‎های بنیادی انسانی می‌توانند پیوند موفقیت آمیزی با سلول‎های مغزی بالغ داشته باشند و در نتیجه به ترمیم اختلالات و نارسایی‎های عصبی کمک کنند.
به گزارش ساینس دیلی، دکتر «سو جیون شانگ»، استاد علوم اعصاب و نورولوژی در این دانشگاه می‌گوید:‌ این سلول‎های بنیادی پیوندی، وقتی داخل مغز موش‌ها کار گذاشته شوند دو نوع از نورون‎های معمول و در عین حال حیاتی را تشکیل می‌دهند.
 
این نورون‎های مهم در بسیاری از رفتارها و احساسات انسانی از جمله یادگیری، عملکرد حافظه، عادت کردن و بسیاری دیگر از مسائل روانی، نقش حیاتی دارند.
پزشکان امیدوارند که با بهره‎گیری از این شیوه بتوانند به راه‎کاری موثر برای درمان مشکلات حافظه‌ای و عصبی در مبتلایان به آلزایمر، سندرم داون و بسیاری دیگر از اختلالات عصبی و روانی نظیر افسردگی، صرع و جنون جوانی دست یابند.
پایان مطلب/
 
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه