تاریخ انتشار: چهارشنبه 04 اردیبهشت 1392
تسهیل خدمات رسانی با راه اندازی دفتر نمایندگی بانک خون بندناف البرز
معاون پژوهشی جهاددانشگاهی استان البرزخبر داد:

  تسهیل خدمات رسانی با راه اندازی دفتر نمایندگی بانک خون بندناف البرز

معاون پژوهشی جهاددانشگاهی استان البرز درخصوص راه اندازی دفترنمایندگی بانک خون بندناف رویان در این استان گفت: در استان البرز سالانه 33 هزار زایمان زنده ثبت می شود که خدمات رسانی برای ذخیره سازی خون بندناف نوزادان متولد این استان را در اولویت قرار داده ایم.
امتیاز: Article Rating

 

دکتر مهشید منزوی معاون پژوهشی جهاددانشگاهی استان البرز در گفتگو با "بنیان"اظهار داشت: سال 1391 تعداد 200 نمونه خون بندناف نوزادان استان البرز در تهران ذخیره سازی شده است که این آمار از وجود علاقه خانواده ها برای ذخیره سازی سلول های بنیادین بندناف فرزندانشان حکایت دارد لذا تصمیم گرفتیم برای سهولت در امر تنظیم قرارداد و ارتباط با خانواده ها قبل از انجام زایمان و خونگیری، دفتر نمایندگی در استان دایر کنیم.

وی افزود: در استان البرز سالانه 33هزار نوزاد زنده متولد می شود و پیش بینی کرده ایم که تا پایان سال 92 بتوانیم حداقل 50 درصد به میزان خدمات دهی به خانواده های متقاضی ذخیره سازی خون بندناف فرزندانشان بیافزاییم و میزان قراردادهای منعقده را تا 300 مورد در سال 92 ارتقاء دهیم.
معاون پژوهشی جهاددانشگاهی استان البرز درخصوص محل استقرار این دفتر نمایندگی خاطرنشان کرد: این دفتر به زودی در یکی از بیمارستان های این استان راه اندازی می شود و با قول مساعد مسئولین در آینده قطعه زمینی هم برای ساخت مرکز سلول درمانی و هم انتقال دفتر نمایندگی اختصاص داده خواهد شد.

بانک خون بند ناف در البرز راه اندازی می شود
لازم به ذکر است علی اکبر هاشمی راد نیز در نشستی با رئیس و اعضای دانشگاه علوم پزشکی استان البرز  برای واگذاری زمین جهت انجام پروژه های پزشکی اعلام آمادگی کرده بود.
وی با بیان اینکه هم در بیمارستان های استان البرز و هم در پردیس دانشگاهی این دانشگاه، این قابلیت وجود دارد که زمین و فضای مناسب در اختیار جهاد دانشگاهی قرار گیرد گفت: راه اندازی دفتر بانک خون بند ناف به عنوان اولین فعالیت حوزه پزشکی جهاد دانشگاهی استان البرز است و برای راه اندازی این دفتر و همچنین فعالیت های آزمایشگاهی و درمانی در استان نیازمند حمایت دانشگاه علوم پزشکی هستیم.

 پایان مطلب/

 

 

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه