تاریخ انتشار: شنبه 07 اردیبهشت 1392
دانشمندان اولین واکسن کنترل کننده علائم اوتیسم را تولید کردند

  دانشمندان اولین واکسن کنترل کننده علائم اوتیسم را تولید کردند

اولین واکسن تولید شده توسط محققان دانشگاه Guelph برای مقابله با باکتری های روده ای شایع در کودکان مبتلا به اوتیسم، همچنین ممکن است به کنترل برخی ازعلائم اوتیسم کمک کند.
امتیاز: Article Rating

 

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، آنها یک واکسن مبتنی بر کربوهیدرات را علیه اشکال روده ای Clostridium bolteae.تولید کردند.
C. bolteae دراختلالات دستگاه گوارش نقش داشته واغلب به تعداد بیشتری در دستگاه گوارش کودکان مبتلا به اوتیسم نسبت به بچه های سالم وجود دارد.
بیش از 90 درصد از کودکان مبتلا به اختلالات طیف اوتیسم از بیماریهای مزمن و حاد دستگاه گوارش رنج می برند. با توجه به منابع فعلی، از این تعداد، حدود 75 درصد از اسهال رنج می برند.
Monteiro گفت: " اطلاعات کمی در مورد عواملی که کودکان مبتلا به اوتیسم را مستعد C. bolteae می کند در دسترس است، ". اگرچه بسیاری از این عفونت ها توسط برخی از آنتی بیوتیک ها قابل کنترل است، اما واکسن درمانی می تواند این علائم را بهبود بخشد.
او گفت: "این اولین واکسن طراحی شده برای کنترل یبوست و اسهال ناشی از C. bolteae و شاید کنترل علایم مربوط به اوتیسم مرتبط با این میکروب است".
تعداد مبتلایان به اوتیسم تقریبا شش برابر بیش از 20 سال گذشته افزایش یافته است، و دانشمندان علت آن را نمی دانند. اگر چه بسیاری از کارشناسان به عوامل محیطی و بعضی دیگربه عوامل موجود در روده انسان اشاره می کنند.
برخی از پژوهشگران براین باورند، سموم و یا متابولیت های تولید شده توسط باکتری های روده ای، از جمله C. bolteae، ممکن است با علائم و شدت اوتیسم، به خصوص عود اوتیسم  مرتبط باشند.
واکسن های ضد  C. bolteae جدید ، پلی ساکارید های پیچیده خاص  و یا کربوهیدرات ها را بر روی سطح این باکتری ها مورد هدف قرار می دهد.
Monteiro گفت: این واکسن به طور موثری آنتی بادی های ویژه C. bolteae را در خرگوش افزایش داده است. پزشکان همچنین می توانند از آنتی بادی های این واکسن برای تسریع شناسایی مشکلات درمطالعات بالینی استفاده کنند. 
او گفت: " این اولین گام مهم در طراحی یک واکسن بنیادی علیه چندین باکتری روده ای مربوط به اوتیسم است".
پایان مطلب/
 
ثبت امتیاز
نظرات
یکشنبه, 06 بهمن,1392

لیلا عرب

با سلام <br />از نحوه فعالیت و نتایج مرکز نامبرده اطلاعی در دست نداریم اما در آینده نزدیک در پژوهشگاه رویان در این زمینه یک طرح تحقیقاتی انجام خواهد شد اما زمان آغاز آن نا مشخص است و احتمالا در سال 93 خواهد بود.

شنبه, 05 بهمن,1392

مژگان

باسلام من نوجوان ۱۴ساله مبتلا به اسپرگر دارم که در مدارس عادی درس میخونه بدون داشتن معلم در کنارش در مدرسه اما خودم روزی ۵ساعت در خانه با او کار میکنم طیف۱۰درصدی از اتیسم داره در ریاضی مشکل داره اما دروس حفظی رو تقریبا خوب حفظ میکنه جدیدا شنیدم درمان انها توسط سلولهای بنیادی امکان پذیر شده و توسط یک مرکز در ایالت مکزیک امریکا انجام گرفته ایا حقیقت داره؟لطفا اگر چیزی میدونید ما را در جریان بگذارید چون واقعا این شرایط سخته ایا امیدی وجودداره؟لطفا

ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه