تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 22 آذر 1390
بازدارنده گیرنده سلول های B سبب بهبود لوسمی لنفوسیتی مزمن می شود

  بازدارنده گیرنده سلول های B سبب بهبود لوسمی لنفوسیتی مزمن می شود

یک روش هدفمند جدید برای درمان لوسمی لنفوسیتی مزمن ، بهبودی پایداری را در فاز I / II بالینی برای بیماران مبتلا به عود بیماری یا مقاومت در برابر درمان به همرا داشت.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از ScienceDaily، یک روش هدفمند جدید برای درمان لوسمی لنفوسیتی مزمن ، بهبودی پایداری را در فاز I / II بالینی برای بیماران مبتلا به عود بیماری یا مقاومت در برابر درمان به همرا داشت.
Susan O'Brien ازمرکزسرطان دانشگاه تگزاس  گفت: PCI-32765  که کلاس جدیدی از داروهای آزمایشی به نام مهار کننده گیرنده های سلول های B است  در این مطالعه پتانسیل قابل توجه بالینی دراثربخشی و به ویژه سمیت نسبتا حداقل ازخود نشان داده است .

از 27 بیمار CLL تحت درمان با دوز420 میلی گرم روزانه ، 70 درصد بهبودی کامل یا جزئی را در میانگین 10.2ماه از خود نشان دادند . میزان بقای بدون پیشرفت شش ماه پس از آن 92 درصد بود.

در دوز بالاتر از 840 میلی گرم ، 44 درصد از 34 بیمار بهبودی کامل یا جزئی را طی میانگین 6.5 ماه به دست آوردند وبقا بدون پیشرفت در 6 ماه بعد 90 درصد بود.
در حال حاضر CLL با شیمی درمانی های ترکیبی که با مهار عملکرد مغز استخوان منجر به کاهش تولید سلولهای خونی می شوند قابل درمان است. اما حساس شدن به عفونت از جمله عوارض مشکل ساز برای بیماران است.

O'Brien گفت: "PCI - 32765  سیستم ایمنی را مهار نمی کند وعارضه جانبی اصلی آن اسهال خفیف است".
لوسمی لنفوسیتی مزمن با تولید بیش از حد سلول های لنفوسیت B ناقص ایجاد می شود.
دارویPCI-32765  خوراکی و مهارکننده آنزیم تیروزین کیناز برتون (BT) است که برای سیگنالینگ گیرنده های سلول های B حیاتی می باشد. این دارو باعث مرگ برنامه ریزی شده سلول و مانع مهاجرت و چسبندگی سلولی در سلول های بدخیم B می شود.
پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه