تاریخ انتشار: یکشنبه 08 اردیبهشت 1392
داروی جدید درمان هپاتیت   Bدر مدل های حیوانی

  داروی جدید درمان هپاتیت Bدر مدل های حیوانی

داروی جدیدی که توسط Gilead Sciences ساخته شده و در موسسه تحقیقات پزشکی تگزاس در San Antonio بر روی یک مدل حیوانی مورد آزمایش قرار گرفت توانست عفونت ویروس هپاتیت B را با تحریک سیستم ایمنی بدن و از بین بردن سلول های آلوده ، سرکوب کند.
امتیاز: Article Rating

 

به گزارش بنیان و به نقل از  medicalxpress ؛ در مطالعه ای که در مرکز تحقیقات Biomed's Southwest National Primate  در تگزاس انجام شد، محققان موفق به کشف یک تعدیل کننده سیستم ایمنی با نام GS-9620 شدند که هدف گیرنده های موجود بر روی سلول های ایمنی قرار می گیرند و منجر به کاهش تعداد ویروس ها و سلول های عفونی کبدی در شامپانزه هایی که مبتلا به هپاتیت B (HBV)  می گردند.
این مطالعه مهم نشان می دهد که تحریک سیستم ایمنی بدن می تواند باعث سرکوب ویروس و حذف سلول های عفونی کبد گردد.این درمان برای عفونت HBV به خوبی عمل می کند و می تواند موجب سرکوبی همانند سازی ویروس شود و پیشرفت بیماری کبدی را به تاخیر بیاندازد.درمان توسط GS-9620 برای اولین بارمفهومی جدید را برای درمان HBV  به نمایش گذاشته است که ترکیب آن با درمان های ضد ویروسی موجود می تواند رویکرد های درمانی را در رابطه با این بیماری دگرگون سازد.
 داروی Gilead  به گیرنده ای به نام Toll-Like Receptor 7 که در سلول های ایمنی موجود است متصل می شود. این گیرنده به طور معمول تهاجم ویروس ها را شناسایی می کند و باعث تحریک سیستم ایمنی در سرکوب تکثیر ویروسی توسط پاسخ ایمنی ذاتی می شود و سلول های آلوده به عفونت را توسط پاسخ ایمنی تطبیقی از بین می برد و در نتیجه بین دو بازوی سیستم ایمنی سازماندهی خوبی ایجاد می کند.
پایان مطلب /
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه