تاریخ انتشار: یکشنبه 26 آذر 1396
تولد اولین نوزاد با استفاده از رحم پیوندی در دالاس آمریکا

  تولد اولین نوزاد با استفاده از رحم پیوندی در دالاس آمریکا

اولین تولد حاصل از پیوند رحم چند روز پیش در تگزاس آمریکا اتفاق افتاد و این در حالی است که چنین رویکردی چند سال قبل برای اولین بار در سوئد انجام گرفت.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، زنی که فاقد رحم بود، چند روز پیش توانست در دانشگاه بیلور دالاس بچه دار شود!. کریاگ سیوال سخنگوی بیمارستان دانشگاه بیلور این تولد را تایید کرده است اما جزئیات زیادی را در مورد آن ارائه نکرده است.

چندین سال محققین بیلور به دنبال انجام دادن پیوند رحم روی 10 زن بودند تا این که اکتبر 2016 آن ها چهار نفر از آن ها را مورد پیوند رحم قرار دادند. طولی نکشید که سه نفر از آن ها به دلیل جریان ضعیف خون در رحم ناچار به برداشتن این رحم ها شدند.

دکتر متز برناستروم سوئدی اولین کسی است که توانسته است با استفاده از این پیوند رحمی خانمی را فرزند دار کند و از آن زمان تا کنون وی 5 مورد زایمان مشابه داشته است. آمارها نشان می دهد که از آن زمان تاکنون، حدود 16 مورد پیوند رحمی موفقیت آمیز در سراسر دنیا اتفاق افتاده است. منبع این رحم ها معمولا رحم های اهدایی افراد مرده می باشد. همان طور که گفته شد، محققین بیلور برای اولین بار توانستند زنی که فاقد رحم بود را با استفاده از این پیوند رحم صاحب فرزند کنند. این در حالی است که این خانم از نظر تخمدان ها در سلامت کامل به سر می برد. وی با استفاده از لقاح آزمایشگاهی دارای تخمک های لقاح یافته ای شد که فریز شد و زمانی که شرایط پذیرش جنین را پیدا کرد (حدود یک سال بعد)، جنین به وی منتقل شد. بعد از گذشت دوره بارداری وی از طریق سزارین زایمان کرد و صاحب فرزند شد.

محققین این روش را روشی موثر برای فرزند دار شدن خانم هایی می دانند که به دلایل مختلف رحم شان قدرت پذیرش جنین را ندارد. اما مشکلاتی در مورد استفاده از این رحم های پیوند وجود دارد که از جمله آن ها می توان به نیاز به مصرف طولانی مدت داروهای سرکوب کننده ایمنی اشاره کرد که خود می تواند مشکلاتی را برای فرد ایجاد کند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه