تاریخ انتشار: پنجشنبه 30 آذر 1396
ایمنی درمانی برای هدف قرار دادن پروتئین های نامناسب در سرطان های مغزی نادر کودکان

  ایمنی درمانی برای هدف قرار دادن پروتئین های نامناسب در سرطان های مغزی نادر کودکان

کودکانی که به یک فرم بی نهایت کشنده از سرطان مغز مبتلا هستند می توانند از مزایای درمانی جدید که می تواند از پاسخ ایمنی برای مقابله با پروتئین های غیر طبیعی موجود در مغز که منحصرا در سلول های طبیعی وجود دارد، سود ببرند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، فوکوس این مطالعه روی گلیومای پونتین درونی منشر(DIPG) بوده است که شکلی تهاجمی از سرطان مغزی کودکان محسوب می شود. این سرطان مغزی بسیاری نادر بوده و برآور می شود که سالانه حدود 300 مورد در آمریکا اتفاق بیافتد و غالبا هم کشنده است.

از آن جایی که DIPG معمولا در نواحی صعب الوصول ساقه مغز که در کنترل تنفس، فشار خون و ضربان قلب را کنترل می کند اتفاق می افتد، برداشتن این تومورها بسیار مشکل است. پرتودرمانی در حال حاضر استانداردترین روش برای درمان این عارضه است اما آن هم به ندرت موفقیت آمیز است. به همین دلیل ایجاد رویکردهای درمانی خلاقانه برای این سرطان بسیار ضروری است.

در مطالعه ای که در دانشگاه سانفرانسیسکو صورت گرفته است، دکتر اوکادا و همکارانش در فاز یک مطالعه ای بالینی به ارزیابی یک واکسن ضد توموری جدید پرداخته اند. نتایج پیش درمانگاهی مربوط به این واکسن از استفاده از ایمنی درمانی در قالب واکسنی ساده برای مقابله با این سرطان کشنده حمایت می کند. این واکسن حاوی سلول های ایمنی خود فرد است که برای تشخیص مولکول هدف مهندسی ژنتیک شده اند. مولکول هدف، پروتئینی است که معمولا روی سطح سلول های توموری در DIPG‌و سایر گلیوماها وجود دارد و آن را نمی توان روی سطح سلول های طبیعی مشاهده کرد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه