تاریخ انتشار: یکشنبه 10 دی 1396
اخذ مجوزهای لازم برای یک تکنولوژی ترمیم زخم از کمپانی XCell Biologix

  اخذ مجوزهای لازم برای یک تکنولوژی ترمیم زخم از کمپانی XCell Biologix

یک درمان بالقوه و بدون نیاز به سلول برای سوختگی های شدید و زخم های مزمن بوسیله محققین طب بازساختی انستیتو ویک فارست(WFIRM) طراحی شده است که به طور انحصاری از کمپانی XCell Biologix‌ مجوز دریافت کرده است.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، این درمان که می تواند به صورت پودر، مایع یا اسپری مورد استفاده قرار گیرد از آمنیون جفتی مشتق شده است که یک پرده است که جنین در حال تکوین را در بر می گیرد. مواد غذایی و پروتئین هایی که در غشا برای رشد و حفاظت جنینی موثر هستند  می توانند ترمیم زخم را نیز بهبود ببخشند. به عقیده محققین این درمان می تواند یک تکنولوژی موثر برای بسیاری از بیمارانی باشد که از مشکلاتی مانند زخم های دیابتی مزمن یا زخم های ترمیم نشدنی رنج می برند.

آمارها نشان می دهد که سالانه بیش از 500000 مورد سوختگی و یا زخم های شدید در آمریکا اتفاق می افتد که این آمار در سراسر دنیا حدود 7 میلیون مورد است. این درمان ابداعی محققین در WFIRM می تواند با تسریع روند بسته شدن زخم و پیشبرد رشد پوست، زخم ها را محافظت کرده، بهبود ببخشد و درمان کند. در حال حاضر درمان گلد استاندارد برای این زخم ها، استفاده از گرافت های پوستی که بوسیله جراحی از پوست های سالم برداشته می شوند تا این زخم ها و سوختگی ها را بپوشانند. اگر چه این روش موثر است اما خود فرایندی دردناک محسوب می شود و اغلب هم منجر به بدست آوردن مقادیر کافی از پوست نمی شود. استفاده از پوست های اهدایی نیز نیازمند استفاده از داروهای ضد رد پیوند هستند و اغلب نیز گرانقیمت می باشند.

استفاده از بافت آمنیون و تکه های ساخته شده از شکل آب گیری شده این بافت سال هاست که برای پوشاندن زخم ها استفاده می شود ولی استفاده از این بافت ها روی زخم هایی که شکل نامنظم و عمق های متفاوتی دارند مشکل است و فرایند تولید، حمل و نقل و ذخیره سازی آن ها به صورت سلول دار نیز بسیار مشکل است. اما محققین WFIRM روشی را برای آماده سازی غشاها به صورتی که فاقد سلول هستند و می توانند به اشکال مختلف استفاده شوند، ابداع کرده اند. به همین دلیل این بافت ها به راحتی ذخیره سازی، حمل و نقل و به کار برده می شوند. حتی بدون سلول های زنده نیز، پتانسیل درمانی این بافت با غلظت های بالای مواد غذایی و پروتئینی که داراست حفظ می شود.

کمپانی XCell Biologix که قصد تجاری سازی این محصول را دارد، یک کمپانی شخصی واقع در آتلانتا است که در زمینه طب بازساختی فعالیت دارد و قصد دارد که موافقت نامه های قانونی ورود این محصول به بازار آمریکا و اروپا را تا سال 2018 بدست آورد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه