تاریخ انتشار: شنبه 23 دی 1396
ردیابی دینامیک سلول های بنیادی عضلانی در پاسخ به آسیب و پیری

  ردیابی دینامیک سلول های بنیادی عضلانی در پاسخ به آسیب و پیری

مطالعه ای جدید بوسیله محققین در انستیتو اکتشافات پزشکی سانفورد برونهام پربیز(SBP)، بیولوژی پشت پرده پاسخ دهی افتراقی سلول های بنیادی عضلانی به پیری یا آسیب را توصیف کرده است. یافته های این مطالعه می تواند به استراتژی های درمانی منتهی شود که با هدف بازسازی عضلات طراحی می شوند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، در این مطالعه محققین در رزولوشنی در حد تک کلون، نگاه دقیقی به سلول های بنیادی عضلانی در بافت طبیعی و نیچ آن ها داشته اند. این امر به آن ها اجازه می دهد که ناهمگونی دینامیک این سلول ها که به صورت اندازه گیری انعطاف آن ها در پاسخ به ورزش، آسیب و فرسایش و پارگی نمود پیدا می کند را بررسی کنند. با استفاده از این رویکرد، تفاوت های قابل توجهی در درجه ای که سلول های بنیادی می توانند ناهمگونی شان را حفظ کنند مشاهده شد.

سلول های بنیادی عضلانی بالغ برای ترمیم و بازسازی عضلات در سراسر زندگی ضروری هستند. این سلول ها بین فیبرهای عضلانی قرار دارند و جمعیت سلولی هتروژن یا ناهمگونی محسوب می شوند که قادر به خودنوزایی یا تمایز به سلول های میوژن هستند. برای رسیدن به درک بیشتر در مورد سلول های بنیادی عضلانی، دکتر ساکو و همکارانش در انستیتو SBP، از تکنولوژی به نام ردیابی چند رده ای in vivo برای دنبال کردن ظرفیت خودنوزایی و طیفی از اخلاف سلولی که بوسیله سلول های بنیادی منفرد تولید می شوند، استفاده کردند. آسیب های مکرر منجر به این می شود که عضلات چرخه های متعددی از ترمیم را متحمل می شوند. مطالعه سلول های بنیادی عضلانی پیر تشان داد که تنوع سلول های بنیادی در نیچ آن ها حفظ می شود اما از میزان تکثیر و تقسیم این سلول ها کاسته می شود. هنگامی که آسیب دیدگی رخ می دهد این واقعیت دستخوش تغییر می شود. در هنگام آسیب دیدگی، از میزان تنوع سلولی کاسته می شود ولی ظرفیت تکثیری سلول ها حفظ می شود.

این مطالعه همان طور که توصیف شد، تفاوت هایی را در دینامیک مخازن سلول های بنیادی عضلانی طی فرایند پیری در مقایسه با شرایط آسیب دیدگی ارائه کرده است.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه