تاریخ انتشار: چهارشنبه 11 اردیبهشت 1392
مزایای سلول های بنیادی برای آسیب های نخاعی

  مزایای سلول های بنیادی برای آسیب های نخاعی

به گفته دانشمندان ایالات متحد درمان با سلول های بنیادی در آینده ای نزدیک می تواند، بیماران مبتلا به آسیب های نخاعی رابهبود بخشد.
امتیاز: Article Rating

 

به گزارش بنیان و به نقل از  seriousinjurylaw ؛ دانشمندان ایالات متحده معتقدند که در آینده ای نزدیک برای درمان بیماران مبتلا به آسیب های نخاعی می توان از سلول های بنیادی بهره گرفت.دکتر Mark Tuszynski استادعلوم اعصاب دانشگاه California در شهر San Diego در این باره گفت: تا قبل از انجام این بررسی ها برروی این موضوع ، در مورد استفاده از سلول های بنیادی به جای اعصاب آسیب دیده ناشی  از صدمات وارد آمده به ستون فقرات شک و تردید هایی  وجود داشته است.
او توضیح داد که تیم تحقیقاتی او از دیدن این که سلول های عصبی پیوند شده قادر به گسترش اتصالات جدید در طول فواصل بلند و تقریبا در تمام طول نخاع بودند و افراد فلج که مورد آزمایش قرار گرفته بودند برخی  از عکس العمل های حرکتی را بدست آورده اند شگفت زده شده است.
دکتر Tuszynski گفت : در آزمایشات انجام شده موشی که نخاع آن کاملا قطع شده بود توانست حرکات قابل توجهی را انجام دهد اما هنوز به خوبی قادر به تحمل وزن خود بر روی پاهایش نیست و بنا بر این هنوز برای پیشرفت و دستیابی به نتایج بهتر زمان نیاز است.
این متخصص اعصاب و تیم تحقیقاتی  گفت وی وهمکاران وی در حال انجام پژوهش های جدید  بر روی پریمات ها و جوندگان کوچک می باشد تا درک کاملتری از چگونگی کارکرد سیستم عصبی بدست آورد به گفته این محققان مطالعات انجام شده، در آینده می تواند برای افراد مبتلا به آلزایمر و پارکینسون نیز مفید واقع شود.
پایان مطلب /
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه