تاریخ انتشار: شنبه 14 اردیبهشت 1392
دانشمندان هدف جدیدی را برای درمان سرطان کشف کردند

  دانشمندان هدف جدیدی را برای درمان سرطان کشف کردند

یک مسیرمتداول که باعث رشد تومور سرطانی می شود، در حال حاضر توسط تعدادی از داروهای جدید سرطان مورد هدف قرار گرفته و نتایج امیدوار کننده ای را در پی داشته است.
امتیاز: Article Rating

 

 

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، گروهی از محققان دانشگاه Case Western Reserve روش جدیدی را برای برهم زدن این مسیر سیگنالینگ رشد، یافته اند که درمان جدیدی را برای سرطان سینه، روده بزرگ، ملانوم و سرطان های دیگر ارائه می دهد.
این تیم تحقیقاتی عامل سرطان را به جهش در ژن PIK3CA نسبت می دهد که سبب ایجاد یک پروتئین جهش یافته شده و ممکن است آغازکننده سرطان در مراحل اولیه باشد. گروه Case Western Reserve به رهبری دکتر John Wang با اختلال دراین مسیر سیگنالینگ جهش یافته، رشد سلول های سرطانی را مهار کرده و امکان جدیدی را برای درمان سرطان فراهم کردند.
یافته های این مطالعه در نشریه سرطان منتشرشده است.
سرطان از یک سلول منفرد که به دلیل خطاهای تصادفی در فرایند تکثیر DNA، در تعداد کمی از ژن ها دچارجهش شده است، ایجاد می شود. این جهش ها در بروز سرطان نقش کلیدی ایفا می کنند.
Wang استادیار گروه ژنتیک گفت: "این کشف تاثیر گسترده ای در درمان بیماران مبتلا به سرطان دارد چرا که بسیاری از سرطان ها از این جهش خاص در پروتئین p110α، که توسط ژن PIK3CA کد می شوند، ایجاد می گردند. این یک پیشرفت مهم است چرا که ما می توانیم دراین مسیر سیگنالینگ سلول های سرطانی اختلال ایجاد کنیم .
او گفت: این جهش بطورکنترل نشده ای مسیرهای سیگنالینگ را تغییر می دهد و اگرشما بتوانید این مسیر ها را قطع کنید می توانید رشد سرطان را کنترل کنید. کشف فعلی ما ممکن است منجر به پیدا کردن داروهایی با سمیت کمتر برای درمان بیماران مبتلا به سرطان در آینده شود .
پایان مطلب/
 
 
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه