تاریخ انتشار: یکشنبه 15 اردیبهشت 1392
چگونگی کنترل بخشی از خواص سلول های بنیادی جنینی

  چگونگی کنترل بخشی از خواص سلول های بنیادی جنینی

دانشمندان کشف مهمی را در مورد این که چگونه سلول های بنیادی جنینی تغییر می کنند انجام داده اند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از news-medical ،مطالعه ای بر روی فرایندی که توسط آن  سلول های بنیادی جنینی تکثیر می یابند صورت گرفته و می تواند به محققان برای یافتن درمان های جدید کمک کند. پروتئینی موسوم به Oct 4 ژن هایی را روشن کرده وبه سلول های بنیادی جنینی اجازه فرایندی به نام self-renewal داده می شود.پژوهشگران دریافته اند که زمانی که میزان این پروئین پایین است بهتر عمل می کند. قبلا تصور می شد با کاهش آن تعداد سلول های بنیادی جدید تولید شده نیز افت پیدا می کند.

 
در طول تکوین جنین، سلول هایی که توانایی تبدیل شدن به انواع سلول ها را در بدن دارند و سلول های pluripotent نامیده می شوند، می توانند هم از طریق ازدیاد، سلول های همانند خود را تولید کنند (renew) و هم از طریق  تمایز، به سلول هایی مبدل شوند که در قسمت های مختلف بدن وجود دارند نظیر سلول های پوست و کبد.
 
نیاز سلول های pluripotent به افزایش تعداد ، مهم است به همین علت ذخایر کافی از آن ها برا ی تمایز یافتن به انواع سلول های دیگر وجود دارد. محققان دانشگاه Edinburgh در یافته اند که زمانی که میزان  Oct 4درسلول پایین است، این پروتئین محکم تر به قسمت های کلیدیDNA  متصل می شود.جذب شدید Oct 4 به قسمت هایی از DNA ، پروتئین را قادر می کند ژن های کلیدی را که باعث ازدیاد سلول های بنیادی pluripotent می شود، به طور موثر روشن کند.
 
این یافته ها می تواندبا فهم بهتر فرایند های مورد نیاز سلول ها جهت تقسیم و ازدیاد ویا تولید انواع مختلف سلول ها، به بهبود روش هایی که در آن سلول های بنیادی در آزمایشگاه کشت داده می شوند کمک کند.
 
پایان مطلب/
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه