تاریخ انتشار: پنجشنبه 19 بهمن 1396
ریز مولکولی که می تواند جایگزینی برای جراحی های سخت آرتریت باشد

  ریز مولکولی که می تواند جایگزینی برای جراحی های سخت آرتریت باشد

آیا زمان آن فرا نرسیده است که بیماران مبتلا به آرتریت به جای جراحی های طاقت فرسای تعویض مفصل، تنها از یک تزریق استفاده کنند؟
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، در مطالعه ای جدید محققین دانشگاه کالیفرنیای جنوبی از امیدوار کننده بودن یک ریز مولکول موسوم به " Regulator of Cartilage Growth and Differentiation " یا RCGD423 در درمان آرتریت پرده برداشته اند. همان طور که از نام این ریز مولکول مشخص است، RCGD423 بازسازی را با سرکوب التهاب افزایش می دهد. زمانی که در آزمایشگاه از RCGD423 برای سلول های غضروفی مفاصل استفاده شد، این سلول ها تکثیر بیشتری داشتند و کمتر مردند. زمانی که این ریز مولکول به زانوهای رت های با مفصل آسیب دیده تزریق شدند، مفصل های جانور به طور موثرتری بهبود یافت. ریز مولکول RCGD423 اثر خود را از طریق ارتباط با مولکولی دیگر به نام گیرنده گلیکوپروتئین 130 یا Gp130 در بدن بر جای می گذارد. این گیرنده دو نوع سیگنال بسیار متفاوت را دریافت می کند: آن هایی که تکوین غضروفی را در جنین افزایش می دهد و آن هایی که یک التهاب مزمن را در افراد بالغ شروع می کنند. ریز مولکول RCGD423 توانایی گیرنده Gp130 را برای دریافت سیگنال های تکوینی که بازسازی غضروف را تحریک می کنند، تقویت می کند و این در حالی است که سیگنال های التهابی که در طولانی مدت موجب تخریب غضروف می شوند را بلوک می کند. با توجه به آن چه گفته شد، این تیم تحقیقاتی امیدوارند که بتوانند بزودی RCGD423 را مطالعات بالینی برای درمان استئوآرتریت استفاده کنند. هدف این مطالعات ایجاد یک درمان تزریقی ساده آرتریت های اولیه تا متوسط خواهد بود.

ریز مولکول RCGD423، پروتوتیپی از کلاس جدیدی از داروهای ضد التهابی است و پیش از این نیز از آن در مطالعات برای فعال کردن سلول های بنیادی برای رشد موهای جدید استفاده شده بود.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه