تاریخ انتشار: یکشنبه 29 بهمن 1396
کرم پوستی که باعث کاهش ریسک ابتلا به سرطان پوست می شود

  کرم پوستی که باعث کاهش ریسک ابتلا به سرطان پوست می شود

یک کارآزمایی بالینی که بیش از 900 سرباز ارتش شرکت نموده بودند و در معرض سرطان پوست قرار داشتند نشان داد که پس از مصرف داروی 5-فلورویوراسیل بصورت کرم قابل استعمال روی پوست در مدت2 تا 4 هفته، احتمال ابتلا به سرطان سلول های سنگفرشی پوست (SCC) کاهش می یابد.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، پس از مصرف یک ماهه ی 5-فلورویوراسیل  (دارویی که سرکوب کننده ی سرطان است) این مطالعه انجام شد. این دوز از دارو همانند مقدار دوزی است که درماتولوژیست ها برای درمان نوعی دیگر از سرطان پوست (AK) به بیماران تجویز می کنند و در مدت سه تا چهار سال از ابتلا به AK در امان می مانند. این دارو می تواند با کرم های ضدآفتاب مصرف شود و در اختیار بیمار قرار بگیرد. هدف از این مطالعه استفاده از راهکارهایی برای پیشگیری ابتلا به سرطان سلول های سنگفرشی پوست می باشد.

این مطالعه در بین سال های 2009 تا 2013 انجام شد و در آن از سربازانی که در معرض نور خورشید بودند خواسته شد که کرمی که حاوی 5-فلورویوراسیل بود را روزانه 2 بار مصرف نمایند. پس از این مدت مشاهده شد تعداد افرادی که به سرطان مبتلا شده اند کاهش پیدا کرد و یا پس از مصرف در صورت ابتلا نیز به جراحی نیاز نداشتند.

بسیاری از افرادی که مورد مطالعه قرار گرفته بودند پس از مطالعه نیز تمایل به ادامه ی درمان بوسیله ی این دارو داشتند. نکته ی مهم دیگری که در خصوص این دارو است، باقی ماندن اثرات آن حتی پس از قطع مصرف آن بود.

داروی استفاده شده داروی مفیدی برای درمان ابتلا به SCC می باشد دارای کمترین عارضه بوده و باعث می شود اثرات دارو تا مدت ها باقی بماند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه