تاریخ انتشار: چهارشنبه 18 اردیبهشت 1392
تولید سلول های استخوانی از سلول های پوست افراد

  تولید سلول های استخوانی از سلول های پوست افراد

گروهی ازمحققان امریکایی از سلول های پوست فرد برای تولید استخوان جهت اهداف درمانی استفاده کرده اند.
امتیاز: Article Rating

 

 

به گزارش بنیان به نقل ازmedicalxpress،دانشمندان موسسه تحقیقاتی NYSCF در نیویورک از تکنیکی موسوم به برنامه ریزی مجدد سلول جهت بازگرداندن سلول های بالغ به مرحله شبه جنینی سود جسته اند. سلول های حاصل که iPS یا سلول های بنیادی پرتوان القایی نامیده می شوند، اطلاعات ژنتیکی مشابه بیمار را حمل می کنند و توانایی تبدیل شدن به هر یک از انواع سلول های بدن را دارند. سلول های به دست آمده سپس به پیش سازهای تشکیل دهنده استخوان تبدیل شده و سلول های حاصل برای تشکیل استخوان  به یک داربست(scaffold)سه بعدی منتقل شده اند. این ساختار ها در مرحله بعد با قرار گرفتن  در  بیورآکتور شرایط لازم برای بلوغ و تکامل طبیعی سلول ها فراهم شد.
 
استخوان یک بافت فعال وحاوی رگ های خونی و اعصاب می باشد. با استفاده از سلول های iPS برمحدودیت هایی که در مورد  استفاده سلول های بنیادی جنینی یا مغز استخوان وجود دارد از جمله رد پیوند،غلبه می شود.
 
پژوهشگران این مرکز برای اولین بار توانسته اند از سلول های iPS انسانی سلول های استخوانی دارای عملکرد و ساختار های سه بعدی ایجاد کنند. به کارگیری این نوع سلول ها در مدل موشی با نتایج رضایت بخشی همراه بوده است , در حالیکه طی این مطالعه هیچگونه  بد خیمی نیز گزارش نشده است.
 
پژوهشگران انجام آزمایشات بیشتر را در این زمینه ضروری می دانند . مرحله بعدی آزمایشات شامل بهینه سازی و موفقیت رشد رگ های خونی در استخوان است.
 
پایان مطلب/
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه