تاریخ انتشار: چهارشنبه 02 اسفند 1396
بافت های مصنوعی زنده می توانند آسیب های عصبی شدید را ترمیم کنند

  بافت های مصنوعی زنده می توانند آسیب های عصبی شدید را ترمیم کنند

بافت عصبی مصنوعی زنده تولید شده بوسیله محققین کمپانی ReNeuron و Sartprius با موفقیت آسیب عصبی شدید را در آزمایشگاه ترمیم کرده است. این بافت ها می توانند راه گشای درمانی جهانی برای درمان آسیب های عصبی محیطی باشند و فرد را بی نیاز از استفاده از گرافت های عصبی کنند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، این مطالعه ریکاوری قابل ملاحظه ای در عملکرد حرکتی و حسی اعصاب آسیب دیده رت هایی که با بافت های عصبی مصنوعی تیمار شده بودند مشاهده کردند. این بافت های عصبی مصنوعی می توانند پلی بین انتهاهای عصبی آسیب دیده باشند. آسیب اعصاب محیطی می تواند شدید بوده و با از بین رفتن عملکرد حسی و حرکتی و احتمالا دردهای مزمن فرد را کاملا زمین گیر کنند. این عارضه معمولا ناشی از تصادفات است و هزینه های زیادی را روی دست فرد و جامعه می گذارد.

در این مطالعه جدید، محققین بافت عصبی مصنوعی و زنده ای موسوم به بافت عصبی مهندسی شده یا EngNT-CTX را تولید کرده اند که طبق استانداردهای مربوطه از سلول های بنیادی عصبی انسانی قرار گرفته درون صفحات هیدروژلی کلاژنی تولید شده اند. این بافت های زنده به صورت لوله هایی درآمده و فواصل بین اعصاب را به هم وصل می کنند. در این مطالعه رت هایی که دچار ضایعه عصب سیاتیک شده بودند با EngNT-CTX تیمار شدند و بعد از هشت هفته عملکرد و رشد اعصاب طبق معیارهای خاص بررسی شد. نتایج ارزیابی های الکتریکی نشان داد که عصب سیاتیک درمان شده با EngNT-CTX، پاسخ دهی بسیار مناسبی به محرک ها نشان می دهد و بازسازی عصبی مناسبی نیز داشته است. استفاده از EngNT-CTX به عنوان جایگزینی برای اتوگرافت ها به منظور ترمیم اعصاب محیطی می تواند امیدواری های زیادی را بین بیمارانی که به هر دلیلی دچار ضایعات عصبی شده اند ایجاد کند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه