تاریخ انتشار: چهارشنبه 23 آذر 1390
کشف روشی جدید برای هدف قراردادن سرطان

  کشف روشی جدید برای هدف قراردادن سرطان

دانشمندان روش جدیدی را برای هدف قرار دادن سرطان از طریق دستکاری سوئیچ مسئول رشد سلول های سرطانی کشف کرده اند.
امتیاز: Article Rating
به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، دانشمندان روش جدیدی را برای هدف قرار دادن سرطان از طریق دستکاری سوئیچ مسئول رشد سلول های سرطانی کشف کرده اند.
این یافته ها که در مجله Cancer Cell منتشر شده است ، آشکار کرد که چگونه سلول های سرطانی با تولید رگ های خونی خود سریع تر رشد می کنند.
سلول های سرطانی با تولید پروتئین هایی که سبب  رشد رگ های خونی آنها می شود مواد مغذی مورد نیازخود را بدست آورده و به رساندن اکسیژن و قند به تومور کمک می کنند. این پروتئین ها فاکتورهای رشد عروقی مانند VEGF هستند که موردهدف آواستین، نوعی داروی ضد سرطان می باشند.

ساخت این پروتئین ها نیاز به اتصال قوی قسمت های مختلف ژن ها به هم طی فرآیندی به نام اسپلایسینگ دارد.

دانشمندان در دانشگاه Bristol کشف کردند که جهش هایی در یک ژن خاص سرطانی می تواند چگونگی اسپلایسینگ را کنترل و متعادل کند و سوئیچ اصلی در سلول را روشن کند. این سوئیچ اسپلایسینگ باعث می شود سلول های سرطانی سریع تر رشد کنند ، و رگ های خونی را با سرعت بیشتری رشد دهند ، بنابراین آنها چگونگی چفت شدن VEGFs را تغییر می دهند .
در مدل های آزمایشی ، محققان دریافتند که با استفاده از داروهای جدید متوقف کننده این سوئیچ  می توان مانع رشد عروق خونی و رشد سرطان شد.
دکتر Michael Ladomery مدیر این پروژه از بریستول گفت : "این تحقیق به وضوح نشان می دهد که با هدف قرار دادن و دستکاری اسپلایسینگ ممکن است بتوان رشد تومور را در بیماران متوقف کرد.
پروفسور David Bates  از دانشگاه بریستول گفت : "این ما را قادر می سازد تا کلاس جدیدی از داروها راکه رشد عروق خونی درسرطان و بیماری های دیگر مثل کوری و بیماری کلیه مورد هدف قرار می دهد ایجاد کنیم."

پایان مطلب/


ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه