تاریخ انتشار: یکشنبه 06 اسفند 1396
مینی تومورهای رشد یافته در آزمایشگاه می توانند به درمان شخصی سرطان ها کمک کنند

  مینی تومورهای رشد یافته در آزمایشگاه می توانند به درمان شخصی سرطان ها کمک کنند

تست داروهای سرطانی روی مشابه های مینیاتوری تومورهای انسانی می تواند به پزشکان کمک کند که درمان جدیدی را برای انواع مختلف سرطان طراحی کنند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، مینی تومورها که آن ها را ارگانوئید نیز می نامند، توپ کوچکی از سلول های سرطانی رشد یافته در آزمایشگاه هستند. سلول های این مینی تومورها از بیوپسی هایی گرفته شده و درون یک ژل قرار می گیرند و به صورت سه بعدی رشد می کنند. این حالت سه بعدی شرایط واقعی تومورها را بهتر شبیه سازی می کند.

محققین مینی تومورهای رشد یافته از اندام مختلف را در آزمایشگاه با انواع داروها (55 دارو) تست کرده اند و میزان پاسخ دهی این تومورها را با خود بیماران مقایسه کرده اند. به عبارتی دیگر آن ها به مقایسه این امر پرداخته اند که یک درمان موفقیت آمیز روی مینی تومورها تا چه حد روی خود بیمار موثر است. این رویکرد منجر به شناسایی دارویی شده است که در 90 درصد تومورهای بیماران منجر به تخریب و چروکیده شدن تومور شده است. داروهایی که روی بیمار اثری نداشتند روی مینی تومور مشتق از بیمار نیز اثری نداشتند. این نشان می دهد که می توان از مینی تومورها برای تست داروها استفاده کرد. محققین در انستیتو تحقیقات سرطان لندن این رویکرد را روی سرطان های روده، معده و سایر سرطان های سیستم گوارشی تست کرده اند. نتایج این مطالعات نمی تواند چگونه درمان شدن بیماران را تغییر دهد اما می تواند برای آینده و کمک به انتخاب درمان موثر برای بیمار کمک کند. این مینی تومورها علاوه بر پتانسیل شان برای شخصی سازی و خصوصی سازی درمان ها می توانند نقش بزرگی را در تکوین داروها بازی کنند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه