تاریخ انتشار: یکشنبه 20 اسفند 1396
موتاسیون ها توضیح می دهند که چرا برخی از افراد به عفونت های مغزی ویروسی آسیب پذیرتر هستند

  موتاسیون ها توضیح می دهند که چرا برخی از افراد به عفونت های مغزی ویروسی آسیب پذیرتر هستند

برای کودکانی که سابقه سلامتی دارند، ابتلا به عفونت های مغزی بسیار نادر است. اما از هر 10 هزار نفر یک نفر در اثر قرار گرفتن در معرض ویروس های شایعی مانند هرپس سیمپلکس (تب خال) یا آنفلوآنزا می تواند منجر به بیماری کشنده ای مانند انسفالیت شود.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، جان لورانت و همکارانش در دانشگاه راکفلر دریافته اند که موتاسیون ها در یک ژن ساده می تواند توضیح دهد که چرا در برخی از موارد انسفالیت ساقه مغز اتفاق می افتد. ساقه مغز بخشی از مغز است که در کنترل عملکردهای پایه ای مانند تنظیم ضربان قلب و تنفس نقش دارد. لورانت هفت کودک از خانواده های مختلف که در معرض ویروس های شایع مانند ویروس هرپس سیمپلکس، آنفلوانزا و نوروویروس ها قرار گرفته بودند  و به بیماری های کشنده و عفونت ساقه مغز مبتلا شده بودند را مورد آنالیز قرار دادند.

آن ها موتاسیون هایی را در ژنی به نام DBR1 کشف کردند که مسئول تولید پروتئینی است که به فرایند تشکیل لوپ در RNA طی پردازش mRNA کمک می کند. بدون آن، ایمنی به ویروس ها در ساقه مغز مختل می شود. اما از دست رفتن کامل DBR1  موجب حمله ویروس ها به ساقه مغز هر هفت بیمار شد. هم چنین، یافته ها ارتباط پیش بینی نشده بین مکانیسم پردازش RNA و ایمنی را در ساقه مغز نشان داده است. این مطالعه مثالی از نقش موتاسیون ها در بروز بیماری های عفونی در  بیماران بوده است.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه