تاریخ انتشار: یکشنبه 22 اردیبهشت 1392
تحقیقات جدید سلول های بنیادی برای درمان MS

  تحقیقات جدید سلول های بنیادی برای درمان MS

به گفته محققان دانشگاه آدلاید: سلول های بنیادی بالغ تغییر یافته ممکن است با کنترل هم پاسخ ایمنی و هم پیشبرد ترمیم سیستم عصبی مرکزی، کلید درمانی جدیدی برای بیماری مولتیپل اسکلروزیس (MS) باشند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از  healthcanal.com؛ این محققان یک پروژه تحقیقاتی سه ساله را با استفاده از سلولهای بنیادی بالغ بافت چربی برای ارسال سلول هایی با خواص ضد التهابی، مستقیما به محل آسیب دیده در سیستم عصبی مرکزی (CNS) آغاز کرده اند.

مولتیپل اسکلروزیس یک بیماری التهابی خودایمنی مغز و نخاع است. درمان های موثر برای کنترل این بیماری، نیاز به کنترل پاسخ ایمنی و ترمیم آسیب های موجود در غلاف میلین که از اعصاب حفاظت می کنند، دارد.
پروفسور Shaun McColl، مدیر مرکز آسیب شناسی مولکولی می گوید:" ما در حال حاضر نشان دادیم که سلول های بنیادی بالغ دارای پتانسیل بسیار خوبی برای کنترل هم پاسخ ایمنی و هم پیشبرد ترمیم سیستم عصبی مرکزی هستند. همچنین مانع ازآسیب بیشترمی شوند.

"اما نکته مهم رساندن این سلول های بنیادی به محل مناسبی در بدن است که در آنجا بتوانند این اعمال را انجام دهند."

هنگامی که سلول های بنیادی به سیستم خون تزریق می شوند، تعداد بسیار کمی ازآنها ازسد خونی / مغزی عبور کرده و به سیستم عصبی مرکزی (CNS) می رسند. محققان در حال دستکاری سلول های بنیادی بالغ مشتق از بافت چربی (سلول های بنیادی مزانشیمی مشتق از چربی) برای ورود بیشتر آنها به سیستم عصبی مرکزی (CNS) هستند .

دکتر Iain Comerford، محقق این مطالعه گفت: " هدف این پروژه ، رساندن سلول های بنیادی به محل التهاب و آسیب برای کنترل بهتر پاسخ ایمنی و ترمیم میلین می باشد.

"این مطالعه شامل تحریک مهاجرت سلول های بنیادی به سیستم عصبی مرکزی با دستکاری گیرنده های سطحی سلول های بنیادی است که حرکت سلول را کنترل می کنند.

" هدف ما در پایان این سه سال ، تغییرموفق سلول های بنیادی برای ارسال موثرآنها به سیستم عصبی مرکزی است، و اگر این هدف محقق شود ما می توانیم از این سلول ها برای مهار التهاب استفاده کنیم. این موفقیت پتانسیل بسیار زیادی برای درمان جدید این بیماری ناتوان کننده خواهد داشت.
 

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه