تاریخ انتشار: دوشنبه 21 اسفند 1396
ایجاد یک تکنولوژی جدید مبتنی بر پروتئین برای سلول های بنیادی

  ایجاد یک تکنولوژی جدید مبتنی بر پروتئین برای سلول های بنیادی

یک کمپانی بین المللی سلول های بنیادی به نام Lifeline Cell Technology به تازگی اعلام کرده است که محققین وابسته به این کمپانی، تکنولوژی را برای مدیفه کردن سلول های بنیادی با استفاده از پروتئین مهندسی شده موسوم به فاکتورهای رونویسی قابل انتقال(transducible transcription factor) یا TTFها ارائه کرده اند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از stem-cells-news، فاکتورهای رونویسی قابل انتقال یا TTFها برای عبور از سلول های بنیادی و تبدیل کردن آن ها به نوع خاصی از سلول طراحی شده اند و می توانند از نظر درمانی مفید بوده و منجر به تولید محصولاتی شوند که به انجام تحقیقات دقیق تر کمک کنند.

برخلاف روش های معمولی تر سلول درمانی، این تکنولوژی جدید نیاز به استفاده از ویروس ها و مواد شیمیایی ندارد و پتانسیل تولید سلول های درمانی ایمن و بی خطر از سلول های بنیادی را دارا است. علاوه براین پروتئین های TTF، زمانی که دیگر مورد نیاز سلول نباشند، به راحتی بوسیله سلول دفع می شوند که خود دال برای ایمنی بالای این رویکرد است. به عقیده مدیران اجرایی این کمپانی محصولات تولید شده با این روش قابل استفاده در حوزه های آکادمیک، بیوتکنولوژی، داروسازی و .. هستند. این پروتئین ها قابل رقابت با محصولات سلولی هستند که بازاری معادل 700 میلیون دلار در سال دارا می باشند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه