تاریخ انتشار: دوشنبه 23 اردیبهشت 1392
هورمون جوانی علائم نارسایی قلبی را کاهش می دهد

  هورمون جوانی علائم نارسایی قلبی را کاهش می دهد

تحقیقات جدید علل زمینه ای نارسایی قلبی وابسته به سن را روشن کرده و ممکن است یک استراتژی بسیار قوی برای درمان این بیماری در انسان ارائه دهد.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از ANI،  هورمون جوانی که به تازگی کشف شده می تواند علائم نارسایی قلبی را در موش های پیر معکوس کند.

یک مطالعه جدید نشان می دهد که یک هورمون خونی به نام فاکتور رشد تمایزی 11 (GDF11) که با افزایش سن کاهش می یابد وقتی به موش های پیر تزریق می شود، می تواند علائم پیری قلب را کاهش دهد.این یافته ها ، علل زمینه ای نارسایی قلبی وابسته به سن را روشن کرده و ممکن است یک استراتژی بسیار ضروری برای درمان این بیماری در انسان ارائه دهد.

Richard Lee ، نویسنده ارشد این مطالعه از موسسه سلول های بنیادی هاروارد و بریگهام گفت: شواهدی وجود دارد مبنی بر اینکه عواملی در جریان خون پستانداران در گردش است که می تواند جوانی را به بافت ها برگرداند ، اما این فاکتورها تا به حال مشخص نشده بودند. این مطالعه ،اولین فاکتور این چنینی را شناسایی کرده است.

نارسایی قلبی بیماری است که در آن قلب نمی تواند خون کافی را برای رفع نیازهای بدن پمپ کند و باعث تنگی نفس و خستگی می شود. این بیماری به طور فزاینده ای در افراد مسن شایع است.
رایج ترین شکل نارسایی قلبی وابسته به سن شامل ضخیم شدن بافت عضله قلب است. اما تا به حال علل مولکولی و استراتژی های درمانی بالقوه برای این بیماری نامشخص مانده بود.
این یافته ها در مجله سلول منتشر شده است.
 
پایان مطلب/
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه