تاریخ انتشار: دوشنبه 23 اردیبهشت 1392
داروی خوراکی ایرانی ام‌اس مهرماه به بازار می‌آید
خبر خوش نایب‌رئیس انجمن ام‌اس به بیماران

  داروی خوراکی ایرانی ام‌اس مهرماه به بازار می‌آید

نایب‌رئیس انجمن ام‌اس گفت: داروی خوراکی برای درمان ام‌اس در داخل ساخته شده که در فاز تحقیقات انسانی است و مهرماه یکی از این داروهای خوراکی به بازار می‌آید.
امتیاز: Article Rating

 

به گزارش بنیان به نقل از فارس، محمدعلی صحرائیان در مورد وضعیت دارو برای بیماران ام‌اس، اظهار داشت: طی چند ماه اخیر همه داروهای مورد نیاز بیماران ام‌اس با افزایش قیمت روبه‌رو شدند که قیمت برخی دو تا سه برابر و برخی داروها تنها افزایش فرانشیز چند درصدی داشتند و اینکه از طریق سامانه‌ای، بیماران دارو با قیمت قبلی دریافت کنند چیزی نداشته‌ایم.
 
وی تصریح کرد: به دلیل مشکلاتی که در ترخیص و واردات ایجاد شده گاهی یک تا سه ماه یک دارو کمیاب می‌شود ولی تا کنونداروی بیماران ام اس نایاب نشده است.
 
نایب رئیس انجمن ام‌اس ایران در پاسخ به اینکه انجمن چه پیگیری‌هایی را از وزارت بهداشت داشته، خاطرنشان کرد: یک سری مکاتبات و پیگیری‌ها را در حد توان با وزارت بهداشت انجام داده‌ایم که در این راستا این وزارتخانه کمک‌های خوبی کرده است.
 
صحرائیان اذعان داشت: اما این مسئله مربوط به یک فرد و وزارتخانه نیست بلکه چند وجهی است که همت همه نهادها از جمله گمرک، بانک مرکزی برای اختصاص ارز و حتی واردکنندگان را می‌طلبد که اختلال در عملکرد هر کدام از این‌ها ممکن است چرخه را کند کرده و دارو به بیماران نرسد.
 
وی گفت: داروی خوراکی برای بیماران ام‌اس که در خارج کشور هم مورد تأیید قرار گرفته در داخل ساخته شده و اکنون فاز انسانی را طی می‌کند.
 
به گفته صحرائیان تعدادی از بیماران ام‌اس از این دارو در قالب طرح و تحقیقاتی استفاده کرده‌اند که امیدواریم تا مهر ماه یکی از داروهای خوراکی ساخت کشورمان وارد بازار شود.
 
پایان مطلب/
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه