تاریخ انتشار: دوشنبه 23 اردیبهشت 1392
راهی ارزان برای حل کردن پلیمرهای زیستی

  راهی ارزان برای حل کردن پلیمرهای زیستی

داربست های متشکل ازالیاف طبیعی بر درمان آسیب های غضروفی با استفاده از سلول های بنیادی موثراست.
امتیاز: Article Rating

 

به گزارش بنیان به نقل از medindia.net ، گروهی ازمحققان انگلیسی دریافتند که ترکیبی از الیاف طبیعی مثل سلولز و ابریشم، می تواند درمانی مقرون به صرفه و موثر را با استفاده ازسلول های بنیادی برای ترمیم غضروف ارائه دهد.
این مطالعه که توسط محققان دانشگاه بریستول انجام و در Biomacromolecules منتشر شده است ، امکان استفاده از الیاف طبیعی مانند ابریشم و سلولز را به عنوان داربستی برای سلول های بنیادی که سلول ها می توانند به آن چسبیده و رشد کنند، مورد بررسی قرار داده است.
سلولز و ابریشم هر دو بطور معمول در منسوجات استفاده می شوند، اما محققان نشان دادند که استفاده از آنها به عنوان دو پلیمر طبیعی در ترکیب با سلول های بنیادی امکان پذیر است. این تیم مخلوطی از ابریشم و سلولز را به صورت یک داربست کوچک بکار بردند. این داربست امکان تمایز سلول های بنیادی بافت همبند بالغ به سلولهای غضروفی اولیه را فراهم کرده و این کندروسیت ها، بافت غضروف سالم را ایجاد کرده و ماتریکسی خارج سلولی شبیه به غضروف طبیعی را ترشح می کنند.
دکتر Wael Kafienah ، نویسنده این مطالعه گفت: "ما از این یافته ها شگفت زده شدیم،  به نظر می رسد  این ترکیب فاکتورهای شیمیایی و مکانیکی پیچیده ای را فراهم می کند که سبب القا تمایز سلولهای بنیادی به سلولهای غضروفی اولیه بدون نیازبه القای بیوشیمیایی با استفاده از محلول های تمایزی گران قیمت می شود. این ترکیب جدید می تواند هزینه ها را برای ارائه دهندگان خدمات سلامت کاهش دهد و باعث پیشرفت به سوی درمان مبتنی بر سلول برای ترمیم آسیب های غضروفی شود. "
دکتر Sameer Rahatekar ، از مرکز پیشرفته دانشگاه علم و نوآوری (ACCIS)، افزود: "ما برای اولین بار از محلولی یونی برای تولید داربستی ازسلولز و ابریشم به منظور تمایز سلول های بنیادی استفاده کردیم. این محلول ها در حل کردن پلیمرهای زیستی موثر بوده و  در مقایسه با حلال های متداول مورد استفاده برای پردازش فیبرهای سلولز و ابریشم زیست سازگارتر هستند. "
این تیم درحال ساخت داربست های سه بعدی مناسب برای پیوند به مفاصل بیماران است و مطالعات آینده آنها بر درک فعل و انفعالات بین این ترکیبات و سلول های بنیادی در جهت افزایش کیفیت بازسازی غضروفی متمرکز خواهد شد.
پایان مطلب/

 

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه