تاریخ انتشار: جمعه 24 فروردین 1397
مطالعه ای جدید برای تست نقش کورتیزول روی بارداری زنانی که متحمل IVF می شوند

  مطالعه ای جدید برای تست نقش کورتیزول روی بارداری زنانی که متحمل IVF می شوند

مطالعه ای جدید بوسیله کارشناسان دانشگاه ناتینگهام منجر به کشف نقش هورمون استرس یا کورتیزول روی بارداری زنانی شده است که متحمل IVF می شوند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، این مطالعه در ادامه پژوهشی صورت گرفته بود که پیش از این نشان نداده بود بالا رفتن طولانی مدت سطح کورتیزول ممکن است احتمال بدست آمدن نتایج مثبت برای بیمارانی که سعی دارند از طریق IVF باردار شوند، را کاهش می دهد. کورتیزول یک هورمون استروئیدی گلوکورتیکوئیدی است که نقش های مهمی از جمله تنظیم عملکرد تولید مثلی را در بدن انسان بازی می کند.

در این مطالعه جدید داده های مربوط به 200 بیماری که در دانشگاه ناتینگهام مورد IVF قرار گرفته بودند مورد بررسی قرار گرفت تا اثر کورتیزول روی باروری مورد بررسی قرار گیرد و هم چنین مهمترین فاکتورهای مربوط به شیوه زندگی که بیشترین اثر را روی کورتیزول دارند نیز شناسایی شوند. این مطالعه نشان داده است که فاکتورهای زیادی روی سطح استرس و بالطبع افزایش کورتیزول نقش دارند که از جمله آن ها می توانند به فعالیت فیزیکی، خواب و برخی از ابعاد رژیم غذایی ما مانند مصرف کافئین ها اشاره کرد و ممکن است همه فاکتورهای ذکر شده دلیلی بر اثرات کورتیزول روی بارداری باشند. در این مطالعه برای اندازه گیری سطح کورتیزول زنان از نمونه های مشتق از موی آن ها تا سه ماه قبل از انجام IVF استفاده شد. با داشتن شانس اندازه گیری کورتیزول با استفاده از نمونه مو، می توان به صورتی غیر تهاجمی و غیر دردناک سطح کورتیزول زنانی که می خواهند متحمل IVF شوند را اندازه گیری کرد و در نتیجه شانس باردار شدن آن ها از طریق IVF را ارزیابی کرد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه