تاریخ انتشار: دوشنبه 27 فروردین 1397
سلول های بنیادی تخریب نورون های حرکتی را کاهش می دهند

  سلول های بنیادی تخریب نورون های حرکتی را کاهش می دهند

محققین ژاپنی حوزه سلول های بنیادی توانسته اند با موفقیت تخریب نورون های حرکتی موش ها را آهسته کنند و راه را برای درمان انسان های مبتلا به بیماری های نورون های حرکتی هموار سازند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از stem-cells-news، تیمی از محققین دانشگاه های کیوتو و کیئو، سلول های بنیادی را به موش های مبتلا به اسکلروزیس جانبی آمیوتروفیک(ALS) که آن را بیماری Lou Gehrig’s یا بیماری نورون های حرکتی نیز می نامند، پیوند کرده اند.

بیماری ALS، یک اختلال نورون های حرکتی است که در آن کنترل حرکات عضلانی مختل می شود و فرد در نهایت مبتلا به آتروفی می شود. در حالی که این بیماری اثری روی عملکرد شناختی ندارد، پیشرفت آن می تواند روی عضلات بدن از جمله عضلات دخیل در بلع و تنفس اثر بگذارد. در این مطالعه برای سلول درمانی موش های مبتلا به ALS از سلول های بنیادی پرتوان القایی استفاده شد که پتانسیل تولید هر نوع سلولی را در بدن دارند. از این سلول های iPS، سلول های پیش ساز خاصی تولید شد و به درون بخش کمری طناب نخاعی موش های مبتلا به ALS پیوند شدند. پیوند این سلول های بنیادی منجر به بهبود 8 درصد شرایط این جانوران شده است. رسیدن به چنین دستاوردهایی در مطالعات جانوری می تواند امید به درمان این بیماری ها در انسان را افزایش دهد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه