تاریخ انتشار: دوشنبه 27 فروردین 1397
بافت های رشد یافته در آزمایشگاه قابل اتکا بودن تست های ایمنی داروها و مواد شیمیایی را افزایش می دهند

  بافت های رشد یافته در آزمایشگاه قابل اتکا بودن تست های ایمنی داروها و مواد شیمیایی را افزایش می دهند

تست بی خطر بودن داروها و مواد شیمیای روی ساختارهای شبه اندام تولید شده از انواع سلول های بنیادی می تواند استفاده از تست های جانوری را کاهش دهد و به تولید داروها و مواد شیمیایی به صورت هدفمند جهت ببخشد.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalnewstoday، بافت هایی مانند روده و کبد، معمولا ترکیبات از نظر دارویی فعال را جذب و تجزیه کرده و غیر فعال می سازند. اما قبل از این که کارایی داروها روی انسان تست شود، محققین باید از بی خطر بودن این داروها برای مصرف انسانی مطمئن شوند که این امر تاکنون بیشتر بوسیله مطالعه روی جانورهایی مانند موش و میمون ها صورت می گرفته است. بحث های اخلاقی را که کنار بگذاریم، بسیاری از داروها علی رغم بی خطر بودن در تست های جانوری در کارآزمایی های بالینی مشکل ایجاد کرده اند.

در پروژه ای جدید تحت عنوان TOXANOID محققین به ارزیابی سیستم های کشت سه بعدی موسوم به ارگانوئیدها پرداخته اند که از سلول های بنیادی بوجود می آیند و بسیاری از ویژگی های تکوینی، بافتی و آناتومیکی بافت هایی مانند کبد و روده را نشان می دهند. این ارگانوئیدها می توانند وابستگی مطالعه سمیت شناسی دارویی به نمونه های جانوری را کاهش دهند. در تولید این ارگانوئیدها معمولا از سلول های بنیادی پرتوان القایی استفاده می شود که از آن جایی که می توانند از خود افراد مشتق شوند می توانند منجر به درمان یا داروهای اختصاصی نیز برای فرد شوند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه