تاریخ انتشار: چهارشنبه 25 اردیبهشت 1392
کنفرانس «آشنایی با سلولهای بنیادی و بانک خون بند ناف» برگزار می‌شود
در استان سمنان ؛

  کنفرانس «آشنایی با سلولهای بنیادی و بانک خون بند ناف» برگزار می‌شود

سرپرست جهاد دانشگاهی استان سمنان از برگزاری کنفرانس "آشنایی با سلول‌های بنیادی و بانک خون بند ناف" در هفتم خرداد ماه امسال خبر داد.
امتیاز: Article Rating

 

به گزارش بنیان، حسن رهایی با اعلام این خبر افزود: این کنفرانس با همکاری شرکت فناوری بن یاخته‌های رویان و دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان در سالن ابن سینا کلینیک توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی سمنان برگزار می‌شود.
 
وی با اشاره به مهمانان این کنفرانس اضافه کرد: دکتر مرتضی ضرابی، مدیرعامل شرکت فناوری بن یاخته‌های رویان، دکتر سعید آبرون، قائم مقام شرکت فناوری بن یاخته‌های رویان، دکتر هادی موسوی و مریم رادمنش از اعضای کمیته کنترل کیفی بانک خون بند ناف از جمله سخنرانان این کنفرانس خواهند بود.
 
سرپرست جهاد دانشگاهی استان سمنان اظهار کرد: بیان ویژگی‌های سلولهای بنیادی خون بند ناف، شرایط و نتایج پیوند، شرایط جمع آوری خون بند ناف و معرفی بانک خون بند ناف رویان از جمله محورها و موضوعات سخنرانی‌های این کنفرانس علمی است.
 
وی با بیان اینکه دفتر نمایندگی بانک خون بند ناف رویان استان به‌زودی به‌طور رسمی در استان افتتاح می‌شود، تصریح کرد: کنفرانس "آشنایی با سلولهای بنیادی و بانک خون بند ناف" نیز در راستای معرفی ضرورت فعالیت بانک مذکور و آشنایی علاقمندان با آن برگزار می شود.
 
رهایی با تاکید بر اینکه امروزه ذخیره سازی سلولهای بنیادی بند ناف چشم انداز روشنی را برای درمان بسیاری از بیماری‌های بدخیم پیش روی پزشکان قرار داده است، یادآور شد: از زمانیکه امکان درمان بیماری‌های صعب‌العلاج خصوصا امراضی با منشا خونی به کمک این سلولها به اثبات رسید دریچه امیدی به روی بیماران گشوده شد به نحوی که تاکنون بیش از 12 هزار پیوند با استفاده از نمونه‌های ذخیره شده در بانک‌های خون بند ناف عضو شبکه جهانی NETCORD انجام شده است.
 
به گزارش ایسنا، سرپرست جهاد دانشگاهی استان به ضرورت راه اندازی بانک خون بندناف در استان سمنان اشاره کرد و افزود: با توجه به کاربرد سلولهای بنیادی خون بند ناف در درمان بیماریهایی نظیر سرطان خون، کم خونی، دیابت و ... جهت بهبود سلامت عمومی افراد، فعالیت این بانک خون در استان ضرورت داشت.
 
وی با اذعان دفتر نمایندگی بانک خون بند ناف رویان استان در راستای مصوبات سفر سوم رییس جمهوری به استان و تصویب راه اندازی پژوهشکده علوم سلولی – مولکولی(رویان) شعبه مهدیشهر راه اندازی می‌شود، اظهار امیدواری کرد: با همراهی و همکاری مسوولان استان و تامین منابع مالی آن، عملیات ساخت این پژوهشکده شتاب بیشتری بگیرد.
 
پایان مطلب/
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه