تاریخ انتشار: پنجشنبه 26 اردیبهشت 1392
هزینه درمان آسم در کشور بسیار بالاست

  هزینه درمان آسم در کشور بسیار بالاست

یک فوق تخصص بیماری های تنفسی گفت: هزینه های درمان بیماری آسم در کشور بسیار بالاست و همین امر سبب شده تا بیماران آسمی درمان خود را در میان راه متوقف کنند و پس از مدتی با علائم بالینی بسیار شدیدی به پزشک مراجعه کنند .
امتیاز: Article Rating

 

 

به گزارش بنیان، دکتر «مسعود موحدی» افزود: بیماری آسم در کشور به ویژه در میان کودکان در حال افزایش و میزان شیوع آن از 7 درصد به 13 درصد رسیده است. هزینه درمان برای هر بیمار بیش از 5 میلیون ریال و برای کشور با شیوع  7-5 درصد آسم سالانه بیش از 500 میلیون دلار با نرخ دولتی ، است.
 
وی با اشاره به این که یک میلیارد نفر در سطح جهان به یکی از بیماری های تنفسی و آلرژی مبتلا هستند، خاطر نشان کرد: آلاینده هایی که در هوا وجود دارد ابتلا به بیماری های تنفسی را افزایش می دهد و این آلاینده ها بر روی کودکان، سالمندان و افراد دارای بیماری های قلبی عروقی بیشتر تاثیر می گذارد.
 
موحدی با تاکید بر این که سالانه حدود یک تا دو درصد از بودجه کشور باید به کنترل بیماری آسم اختصاص یابد، تصریح کرد: متاسفانه این موضوع در کشور ما به درستی رعایت نمی شود  و بیماران آسمی با کمبود دارو و قیمت بالای آن مواجه هستند به همین خاطر بسیاری از آن ها در میان راه درمان خود را متوقف می کنند و پس از چند سال که با مشکل جدی روبرو می شوند مجبورند هزینه های گزاف تری را برای درمان بپردازند.
 
او ادامه داد: بیماران مبتلا به آسم و بیماری های تنفسی باید با پزشک معالجشان ارتباط منظم داشته باشند و اطلاعات کافی از بیماری خود برای کمک به تشخیص و درمان بهتر آسم بدهند. همچنین پزشکان برای کنترل آسم از نظر شدت علائم بالینی و تنظیم نوع داروها و میزان مصرف آن ها باید در فاصله زمانی مناسب بیمار را ملاقات کنند که متاسفانه در میان بیماران ما پیگیری درمان به علت هزینه های بالا بسیار کمرنگ است.
 
وی در خاتمه گفت: تامین و توزیع داروهای آسم در سطح کشور با استانداردهای جهانی و دسترسی بیماران به خدمات پزشکی با پوشش کامل بیمه های درمانی از راهبردهای جهانی و ملی برای کنترل اسم در کشور به شمار می رود.
پایان مطلب/
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه