تاریخ انتشار: یکشنبه 26 فروردین 1397
هدف قرار دادن سلول های ایمنی برای آهسته کردن پیشرفت اسکلروزیس جانبی آمیوتروفیک(ALS)

  هدف قرار دادن سلول های ایمنی برای آهسته کردن پیشرفت اسکلروزیس جانبی آمیوتروفیک(ALS)

پژوهشی جدید در مورد اسکلروزیس جانبی آمیوتروفیک(ALS) که آن را بیماری نورون های حرکتی نیز می نامند، نشان می دهد که سلول های ایمنی خاص ممکن است به آهسته کردن پیشرفت این بیماری کمک کند. این یافته گام مهمی به سمت ایجاد درمان های جدید برای درمان بیماران مبتلا به ALS محسوب می شود.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، تیمی از محققین به بررسی ارتباط بین سلول های T و پیشرفت بیماری ALS پرداخته اند. مطالعات انسانی و جانوری نشان داده است که سلول های T تنظیمی CD4+Foxp3+، ارتباط نزدیکی با پیشرفت سریع ALS دارند.

سلول های T‌تنظیمی (Tregs)، سلول های ایمنی هستند که در خاموش کردن پاسخ های ایمنی بعد حذف موفقیت آمیز عامل مهاجم از بدن نقش دارند. آن ها نقش مهمی را در تنظیم سایر سلول های سیستم ایمنی بازی می کنند و مانع از حمله سلول های ایمنی به سلول ها و بافت های سالم بدن فرد می شوند. دکتر فیونا مک کی و همکارانش در انستیتو وست مید، کشف جدیدی داشته اند که راه جدیدی را برای مبارزه با بیماری ALS ارائه می دهد. در جهت درک ارتباط بین Tregها و ALS، این محققین سطح Tregها را در بیماران مبتلا به ALS اندازه گیری کردند و دریافتند که پیشرفت این بیماری در بیمارانی که تعداد Tregها در خون شان بالاتر است، به طور قابل توجهی پایین تر است. از آن جایی که این مطالعه ارتباط قابل توجه Tregها و پیشرفت ALS را در انسان نشان می دهد، بسیار جالب توجه بوده است. با یافتن راهی برای افزایش Tregها در بدن انسان می توان راه موثری را برای مبارزه با ASL ارائه کرد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه