تاریخ انتشار: شنبه 01 اردیبهشت 1397
استفاده از سلول های بنیادی خون بند ناف برای درمان اوتیسم

  استفاده از سلول های بنیادی خون بند ناف برای درمان اوتیسم

یک کمپانی خصوصی بند ناف به نام Smart Cells، بیستمین نمونه از سلول های بنیادی جمع آوری شده از خون و بافت بند ناف را برای درمان بیماران مبتلا به اوتیسم مورد استفاه قرار داده است. پیش از این نمونه هایی از خون بند ناف این کمپانی برای سایر اختلالات مورد استفاده قرار گرفته بود اما این اولین نمونه ای است که برای درمان اوتیسم مورد استفاده قرار می گرفت.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از stem-cells-news، اختلالات طیف اوتیسم که آن را با نام عمومی اوتیسم می شناسند گروهی از اختلالات تکوینی مغزی است که بیش از 700 هزار نفر را در بریتانیا تحت تاثیر قرار داده است. این بیماری توانایی فرد برای درک زبان بدن، درک بیان چهره ای و ارتباط برقرار کردن را به طور موثری تحت تاثیر قرار می دهد و منجر به بروز رفتارهای تکراری و گاها مضر از سوی فرد می شود. این بیماری در حال حاضر لاعلاج است و درمان ها و داروهایی که در حال حاضر مورد استفاده قرار می گیرد، علایم بیماری را کاهش می دهد.

در تلاش برای کمک گرفتن از سلول های بنیادی برای درمان اوتیسم، کمپانی Stem Cells اولین نمونه خون بند ناف را برای درمان یک پسر بچه پنج ساله مبتلا به اوتیسم در دانشگاه Duke در اختیار محققین و پزشکان قرار داد. این بیستمین نمونه ای بود که با موفقیت در اختیار مشتریانی قرار می گرفت که در زمان تولد خون و بافت بند ناف شان را ذخیره کرده بودند. چندی قبل نیز از این نمونه ها برای درمان یک دختربچه سه ساله مبتلا به فلج مغزی استفاده شده بود.

استفاده از سلول های بنیادی خون بند ناف منجر به بهبودی شرایط این پسربچه مبتلا به اوتیسم شده است و علایم بیماری مانند رفتارهای تکراری و رفتار عمومی وی به میزان قابل ملاحظه ای کاهش یافته است. منطق استفاده از سلول های بنیادی برای درمان این عارضه، کاهش التهابی است که در مغز بیماران مبتلا به اوتیسم مشاهده می شود و به نوبه خود منجر به کاهش علایم آن بیماری می شود.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه