تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 28 فروردین 1397
حمایت محققینی که برای اولین بار دالی را کلون کردند از پژوهش در زمینه بیماری پارکینسون

  حمایت محققینی که برای اولین بار دالی را کلون کردند از پژوهش در زمینه بیماری پارکینسون

پروفسور یان ویلموت(سرپرست تیمی که گوسفند دالی را با استفاده از کلونینگ بوجود آورد)، بعد از این که مبتلا به این بیماری تشخیص داده شده است، روی به تحقیق در زمینه این بیماری آورده است.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، محققین چند روز پیش و در روز جهانی پارکینسون(11 آوریل)، ابتلای پروفسور یان ویلموت به پارکینسون را اعلام کردند و مدعی شده اند که این امر محققین دانشگاه های ادینبورگ و Dundee را برآن داشته است که پژوهش های بیشتری در زمینه درک پارکینسون انجام دهند. این همکاری تحقیقاتی بین ادیتبورگ و Dundee با هدف کشف دلایل بیماری و استفاده از دستاوردهای پژوهشی برای ایجاد درمان های جدید صورت خواهد گرفت. هدف نهایی این مطالعه یافتن رویکردهای جدید برای پیش بینی یا مهار پارکینسون است تست های بالینی را با هدف آهسته کردن یا معکوس کردن بیماری تسهیل کند.

بیماری پارکینسون، یک مشکل پیشرونده است که به دلیل تخریب سلول هایی خاص در مغز ایجاد می شود و روی حرکات فرد اثر گذشته و منجر به لرزش بی اختیار وی می شود. درمان های فعلی بیشتر در زمینه کاستن از علایم بیماری بوده است و متاسفانه درمان قطعی که بتواند روند بیماری را آهسته کند یا موجب معکوس شدن بیماری شود، ایجاد نشده است.

پروفسور یان ویلموت براین باور است که پژوهش هایی از نوع تولید گوسفند دالی در زمان خود و در نوع خود یک دستاورد فوق العاده و حاصل همکاری محققین مراکز مختلف بود، چنین همکاری و همفکری در آینده نیز می تواند منجر به دستاوردهای بزرگی از جمله درمان پارکینسون شود.

دالی گوسفندی بود که در سال 1996 در انستیو روزلین بوسیله تیمی از محققین رشته های مختلف به سرپرستی پروفسور ویلموت تولید شد. این گوسفند اولین جانور شبیه سازی شده در جهان بود. طی این فرایند ویلموت نشان داد که می توان از سلول های بالغ مشتق از هر جای بدن برای تولید تخم های لقاح یافته استفاده کرد. این دستاورد در سال های بعد راه را برای تولید سلول های بنیادی پرتوان القایی و ... نیز باز کرد.

به عقیده ویلموت، همکاری و همفکری می تواند راهگشای درمان پارکینسون باشد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه