تاریخ انتشار: چهارشنبه 05 اردیبهشت 1397
یک تحریک الکتریکی اولیه، عملکرد سلول های قلبی انسانی زیست مهندسی شده را بهبود می بخشد

  یک تحریک الکتریکی اولیه، عملکرد سلول های قلبی انسانی زیست مهندسی شده را بهبود می بخشد

محققین توانسته اند با ایجاد یک تحریک الکتریکی و مکانیکی در مراحل اولیه تمایز، سلول های بنیادی پرتوان القایی(iPSCها) را برای مدل سازی عضلات قلبی بالغ مورد استفاده قرار دهند. از آن جایی که این عضلات مشابه با بافت عضلانی بالغ قلب هستند، می توانند به عنوان یک مدل مناسب برای تست کردن اثرات داروها و مواد سمی مورد استفاده قرار گیرند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از stem-cells-news، سلول های بنیادی این پتانسیل را دارند که به انواع مختلف سلول ها تبدیل شوند. سلول های انسانی زمانی که بالغ می شوند این انعطاف پذیری شان را از  دست می دهند. در این میان iPSCها، سلول های هستند که حاصل بازبرنامه ریزی سلول های بالغ به سلول های بنیادی هستند و می توانند به انواع مختلف سلول های بدن تبدیل شوند.

سال هاست که محققین توانسته اند بافت قلبی را از کاردیومیوسیت های مشتق از iPS تولید کنند اما با این حال این بافت های مهندسی شده قادر نبوده اند پیچیدگی های سلول های قلبی بالغ انسانی را با موفقیت شبیه سازی کنند. برای رسیدن به این منظور، محققین دانشگاه کلمبیا، عضلات قلبی کشت را مجبور کرده اند که طی یک مرحله تکوین سریع از یک مرحله گذار جنینی به نوزادی عبور کنند. این امر با استفاده از کاردیومیوسیت های مشتق از iPS مراحل اولیه و افزایش فرکانس الکتریکی القا کننده انقباضات به صورت روزانه و اندک اندک صورت گرفته است. این بافت ها به پالس های الکتریکی پاسخ داده و الگوی بیان ژنی شبیه با بافت های قلبی بالغ را نشان دادند، به صورت فراساختارهای سازمان یافته در آمدند و بسیاری از مشخصه های عملکردی مشاهده شده در عضلات قلبی بالغ را تنها چهار هفته بعد از کشت نشان دادند. به عقیده این محققین این سلول ها می توانند مدل مناسبی برای تست داروها و مولکول های سنتتیک روی عضلات قلبی باشند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه