تاریخ انتشار: شنبه 28 اردیبهشت 1392
ایران از پیشگامان رشته مهندسی بافت است

  ایران از پیشگامان رشته مهندسی بافت است

دبیر علمی نخستین كنگره سراسری پيشرفت های مهندسی بافت و پزشكی بازساختی ايران گفت : مقالات ارسال شده به دبیرخانه این کنگره نشان از این دارد که مهندسی بافت اگر چه رشته ای جدید است اما ایران جزء کشورهای پیشگام در این رشته است.
امتیاز: Article Rating

 

به گزارش بنیان، نخستین كنگره سراسری پيشرفت های مهندسی بافت و پزشكی بازساختی ايران صبح امروز شنبه 28 اردیبهشت ماه، به همت مركز تحقيقات سلولی و مولكولی دانشگاه علوم پزشكی تهران در سالن همایش های رازی آغاز به کار کرد.
دکتر « محمد تقی جغتایی» دبیر علمی این کنگره گفت: در این کنگره به پيشرفت های مهندسی بافت و پزشكی بازساختی ايران، ترميم پوست، كبد، قلب و دستگاههای عصبی، اسكلتی و ادراری – تناسلی پرداخته می شود . همچنین  به روز كردن مفاهيم پژوهشی، رفع اشكالات عملی و تكنيكی ، ایجاد همکاری و تعامل میان متخصصان این رشته و تبادل داشته های علمی آن ها از اهداف مهم برپایی این کنگره است.
او افزود: در ابتدا گمان می کردیم چون موضوع این کنگره موضوعی جدید است بنابراین مقاله زیادی نخواهیم داشت و باید این همایش را یکروزه و به صورت هدایت شده برگزار کنیم، به این معنا که سخنرانان را خودمان انتخاب کنیم. اما پس از انتشار اطلاعیه کنگره، 150 مقاله دریافت کردیم که از میان آنها 130 مقاله به صورت سخنرانی یا پوستر ارائه می شود.
وی با اشاره به این که به موضوع مهندسی بافت همانند دیگر موضوعات پزشکی باید پرداخته شود، خاطر نشان کرد: برپایی چنین کنگره هایی به محققین و دانشجویان این امکان را می دهد تا با تحقیق وچاپ مقالات تخصصی  این علم جدید را همپای علوم دیگر توسعه دهند.
 
جغتایی با تاکید بر این که در کشور ما کارهای بسیاری بر روی این حوزه صورت می گیرد تصریح کرد: پژوهش در حيطه مهندسی بافت در ايران در حال رشد و پيشرفت است و اميدوارم اين همايش راهها و ايده‌های نوين تحقيقاتی را پيش روی محققان و نخبگان فعال در حيطه مهندسی بافت قرار دهد.
وی در خاتمه گفت: برای قرار گرفتن روشها و محصولات مهندسی بافت در پروتكل‌های استاندارد درمانی اكثر بيماری‌ها، مدت زمان زيادی لازم است که با توجه و تلاش شبانه روزی متخصصان این امر امیدواریم در آینده ای نه چندان دور محقق شود. 
این کنگره تا دوشنبه 30 اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت.
پایان مطلب/
 
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه