تاریخ انتشار: دوشنبه 10 اردیبهشت 1397
ارزیابی سلول درمانی برای درمان و مهار مشکلاتی که بعد از آسیب های ترومایی رخ می دهند

  ارزیابی سلول درمانی برای درمان و مهار مشکلاتی که بعد از آسیب های ترومایی رخ می دهند

مرکز علوم بهداشت هیوستون در دانشگاه تگزاس برای انجام یک مطالعه بالینی که برای اولین بار از سلول های بنیادی برای درمان و مهار مشکلات مربوط به آسیب ترومایی شدید استفاده کرده است، بودجه ای را از کنسرسیوم تکنولوژی های پزشکی(MTEC) ‌دریافت کرده اند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از news-medical.net، این مطالعه بالینی بودجه ای مجموعا سه و نیم میلیون دلاری را از MTEC دریافت کرده است و محصول سلول بنیادی مورد استفاده در این مطالعه تحت عنوان MultiStem® بوسیله کمپانی Athersys تامین می شود.

آسیب ترومایی دلیل اصلی مرگ و ناتوانی در بین کودکان و افراد نظامی است و اثر شدیدی نیز روی کهنسالان می گذارد. بدنبال ترومای شدید، یک پاسخ فوق التهابی می تواند شروع شود و ریکاوری را مختل کرده و منجر به مشکلات اضافی شود. پژوهش های گذشته نشان داده بود که استفاده از MultiStem®  بعد از آسیب عصبی حاد می تواند ریکاوی را بهبود بخشیده و مانع از مشکلات شدیدتر شود.

طبق آمار ارائه شده بوسیله مراکز کنترل بیماری ها، آسیب ترومایی سومین عامل مرگ در آمریکا و دلیل اصلی مرگ آمریکایی ها در سنین یک تا 44 سال محسوب می شود. اغلب مرگ های ترومایی معمولا در سه روز اول بعد از آسیب اتفاق می افتند و ناشی از خونریزی و آسیب های مغزی ترومایی هستند، اما 25 درصد مرگ هایی که بعد از سه روز اتفاق می افتند ناشی از فاکتورهایی مانند مشکلات مربوط به التهاب هستند. این مشکلات ثانویه شامل آسیب های کلیوی حاد، سندرم دیسترس تنفسی حاد و بیماری های ترومبوامبولی سیاهرگی نیز می باشد.

این سلول درمانی با استفاده از MultiStem® طبق استانداردهای ارائه شده بوسیله سازمان غذا و داروی آمریکا(FDA) انجام خواهد پذیرفت و محققین امیدوارند بتوانند طی این کارآزمایی بالینی تقریبا 150 بیمار ترومایی شدیدا آسیب دیده را بلافاصله بعد از تروما مورد سلول درمانی قرار دهند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه