تاریخ انتشار: شنبه 15 اردیبهشت 1397
ترکیب ضد باروری مردان که بدون تاثیر گذاری روی هورمون ها، قابلیت حرکتی اسپرم را سرکوب می کند

  ترکیب ضد باروری مردان که بدون تاثیر گذاری روی هورمون ها، قابلیت حرکتی اسپرم را سرکوب می کند

مطالعه ای جدید نشان داده است که چگونه ترکیبی به نام EP055 به پروتئین های اسپرم متصل می شود و به طور قابل توجهی حرکت کلی اسپرم را بدون تاثیر گذاری روی هورمون ها آهسته می کند. این ترکیب می تواند بدون داشتن عوارض جانبی به صورت قرص مصرف شود.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalnewstoday، این ترکیب(EP055) توانایی اسپرم برای شنا کردن و تحرک را از بین می برد و به طور قابل توجهی قابلیت های لقاحی آن را کاهش می دهد. همین امر این ترکیب را کاندیدای ایده آلی برای مقابله غیر هورمونی با باروری مردان معرفی می کند.

در حال حاضر، کاندوم و وازکتومی بی خطرترین اشکال تسهیلات ضد باروری برای مردان محسوب می شوند. داروهای هورمونی نیز در مطالعات بالینی تست شده اند که تولید اسپرم را هدف قرار می دهند اما این اثرات به دلیل اثر گذاری روی هورمون های مردانه منجر به عوارض جانبی نیز می شوند.

در این مطالعه که در دانشگاه کارولینای شمالی صورت گرفت، 30 ساعت بعد از دریافت دوز بالای EP055 بوسیله میمون های رزوس نر، محققین هیچ گونه علایمی از تحرک اسپرم مشاهده نکردند و این در حالی بود که عوارض جانبی قابل مشاهده ای نیز رویت نشد. 18 روز بعد از استفاده از این دارو، همه میمون ها به حالت کاملا طبیعی بازگشتند که بدین معنی است که EP055 می تواند باروری را به صورت موقت سرکوب کند و در صورت نیاز و دلخواه فرد با عدم مصرف آن می تواند به طور کامل ریکاوری شود. با توجه به امیدوار کننده بودن این ترکیب، با انجام آزمایش های بیشتر می توان در آینده ای نزدیک از آن در مطالعات انسانی نیز استفاده کرد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه