تاریخ انتشار: شنبه 22 اردیبهشت 1397
امکان احیای باروری در زنان مبتلا به اختلالات تخمدانی ناتوان کننده وجود دارد

  امکان احیای باروری در زنان مبتلا به اختلالات تخمدانی ناتوان کننده وجود دارد

مطالعه ای جدید در دانشگاه اوتاگو نشان داده است که پتانسیل احیای باروری زنانی که از سندرم تخمدان پلی کیستیک رنج می برند، وجود دارد.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، سندرم تخمدان پلی کیستیک(PCOS)، یک اختلال اندوکرین است که حدود یک دهم زنانی که در سن تولید مثلی قرار دارند را تحت تاثیر قرار می دهد و منجر به ناباروری زنان می شود و درمان موثری هم برای آن وجود ندارد. این سندرم مجموعه ای علایم مربوط به افزایش سطح آندروژن ها(هورمون های مردانه) را در زنان نشان می دهد و شامل دوره های قاعدگی نامنظم، عدم دوره قاعدگی، خونریزی های شدید، افزایش موی بدن یا چهره، درد لگنی و ... می شود. علاوه براین این مشکل با بیماری هایی مانند دیابت، چاقی، آپنه خواب، اختلالات روانی و ... نیز همراه است.

در مطالعه پیش درمانگاهی جدید، محققین نشان داده اند که بلوک کردن عملکرد آندروژن ها و مدیفه کردن مدارهای مغزی مهم برای باروری، می تواند به احیای عملکرد تولید مثلی به سطح طبیعی کمک کند. در واقع یافته های این مطالعه حاکی از این است که برخلاف تکوین اولیه پاتولوژی های مغزی در برخی از اشکال سندرم تخمدان پلی کیستیک، عملکرد تولید مثلی طبیعی می تواند در زنان بالغ با مدیفه کردن مدارهای مغزی احیا شود.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه