تاریخ انتشار: دوشنبه 24 اردیبهشت 1397
درمان بسیاری از بیماری‌ها با سلول درمانی
در مراسم افتتاح مرکز توسعه فناوری محصولات پیشرفته سلولی رویان؛

  درمان بسیاری از بیماری‌ها با سلول درمانی

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت: با سلول درمانی می‌توان بسیاری ازبیماری‌ها را درمان کرد.

امتیاز: Article Rating

به گزارش به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، دکتر رضا ملک زاده در مراسم افتتاح مرکز توسعه فناوری محصولات پیشرفته سلولی رویان افزود:​ شاهد تحولات عظیمی در علم پزشکی هستیم که این تحولات پیشرفت‌هایی را برای درمان بیماران ایجاد می‌کند.

وی با بیان اینکه برخی پیش بینی می‌کنند فناوری‌های جدید شکل و درمان در پزشکی را در آینده تغییر می‌دهد، گفت: سرمایه گذاری بر اساس این موضوع بر پایه تحقیقات و پژوهش هاست.

ملک زاده افزود: در آستانه یک انقلاب صنعتی قرار داریم که اساس آن پیشرفته‌های علمی ۲۰ سال گذشته است و یکی از این پیشرفت‌ها به کاری گیری سلول درمانی است.

وی گفت: با استفاده از سلول درمانی و یا ژن درمانی شاهد هستیم که بسیاری از بیماری‌ها مانند هموفیلی، تالاسمی و یا ناشنوایی را می‌توان درمان کرد.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود:​ سلول درمانی و ژن درمانی افق‌های بسیار روشنی در درمان بیماری‌ها دارند و باید در این باره تحقیق و پژوهش کنیم و آمادگی‌های لازم را برای درمان بیماری‌ها با استفاده از این دستاورد‌ها داشته باشیم.

مرکز توسعه فناوری محصولات پیشرفته سلولی رویان با هدف کاربردی شدن تحقیقات و پژوهش‌ها در جوار پژوهشگاه رویان به بهره برداری رسید.

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه