تاریخ انتشار: چهارشنبه 26 اردیبهشت 1397
سرمایه گذاری 25 و 37 میلیون دلاری انستیتو طب بازساختی کالیفرنیا روی درمان آسیب نخاعی و زیست شناسی سلول های بنیادی

  سرمایه گذاری 25 و 37 میلیون دلاری انستیتو طب بازساختی کالیفرنیا روی درمان آسیب نخاعی و زیست شناسی سلول های بنیادی

هیات مدیره انستیتو طب بازساختی کالیفرنیا(CRIM)، بودجه ای 25 میلیون دلاری را برای حمایت از کارآزمایی های بالینی مورد تایید FDA با استفاده از سلول های مشتق از سلول های بنیادی جنینی انسانی تصویب کرده است.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، فاز اولیه این پروژه برای بیماران مبتلا به آسیب نخاعی است و اولین بار است که این مرکز روی کارآزمایی های بالینی مربوط به درمان های مبتنی بر سلول های بنیادی سرمایه گذاری می کند. فاز اولیه این مطالعه تنها تعداد اندکی از بیمارانی را در بر خواهد گرفت که اخیرا مورد تزریق سلول های پیش ساز اولیگودندروسیتی مشتق از سلول های بنیادی جنینی به جایگاه آسیب شان شده اند. در مدل های جانوری، این سلول ها به اولیگودندورسیت هایی تبدیل می شوند که لایه عایق پیرامون نورون ها(میلین) را تولید می کنند. فاز اولیه این پروژه سه سال بوده و برای تست بی خطر بودن این درمان انجام خواهد شد. در فازهای بعد، سطوح مختلف آسیب های نخاعی و دوزهای مختلف سلولی تست خواهد شد.

در پروژه ای این مرکز تحقیقاتی بودجه ای 7/37 میلیون دلاری را به 9 انستیتو اختصاص خواهد داد تا از مطالعاتی که منجر به ایجاد دیدگاه های جدید در زمینه زیست شناسی سلول های بنیادی و منشا بیماری ها می شوند، حمایت کند. این پروژه بیشتر از پروپوزال هایی حمایت می کند که قصد بانک کردن(ذخیره سازی) و تولید رده های سلول های iPS برای مدل سازی بیماری ها و کشف داروها را دارند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه