تاریخ انتشار: چهارشنبه 26 اردیبهشت 1397
طب سوزنی برای افزایش نرخ تولدهای حاصل از IVF غیر موثر است

  طب سوزنی برای افزایش نرخ تولدهای حاصل از IVF غیر موثر است

مطالعه ای روی بیش از 800 زن استرالیایی و نیوزیلند که طی چرخه IVFشان متحمل طب سوزنی شده بودند، نشان داده است که این درمان تفاوت قابل توجهی را در افزایش نرخ تولد ایجاد نمی کند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، محققین انستیتو تحقیقات سلامت NICM، دانشگاه سیدنی غربی، دانشگاه فلایندر و چند دانشگاه دیگر در استرالیا به ارزیابی اثرات طب سوزنی که قبل از انتقال جنین به مادر استفاده شده بود روی نرخ تولد پرداختند. این مطالعه مربوط به داده های 16 مرکز IVF در سراسر استرالیا و نیوزیلند و مربوط به 848 زن 18 تا 42 ساله بود که با استفاده از جنین های تازه بین 2011 تا 2015 متحمل IVF شده بودند. این زنان به دو دسته تقسیم شدند: آن هایی که متحمل طب سوزنی شده بودند و آن هایی که به عنوان کنترل در نظر گرفته شدند و مورد طب سوزنی قرار نگرفتند. نتایج نشان داد که نرخ تولد در بین آن هایی که متحمل طب سوزنی شدند 3/18درصد و در بین گروه کنترل 8/17 درصد بود.

این مطالعه از آن جهت صورت گرفت که برخی از کلینیک ها استفاده از طب سوزنی در زمان تخمک گذار یا قبل از انتقال جنین را در افزایش شانس موفقیت باروری موثر می دانند. البته اگرچه داده های این مطالعه از استفاده از طب سوزنی به عنوان یک درمان موثر برای افزایش باروری حمایت نمی کند اما مطالعاتی نیز بوده است که نشان داده است نتایج تولید مثلی زمانی که از طب سوزنی استفاده شود طی بارداری های عادی بهبود می یابد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه