تاریخ انتشار: چهارشنبه 26 اردیبهشت 1397
یک رویکرد جدید احتمالی برای متوقف کردن سرطان های مغزی لاعلاج

  یک رویکرد جدید احتمالی برای متوقف کردن سرطان های مغزی لاعلاج

محققین یک درمان مولکولی آزمایشگاهی را در تست های پیش درمانگاهی برای درمان موثر چندین نوع سرطان مغزی کشنده کودکان مورد استفاده قرار داده اند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalnewstoday، سرطان های مغزی که در این مطالعه مورد تست با درمان مولکولی موسوم به 6-thio-dG قرار گرفتند شامل گلیومای پونتین ذاتی(DIPG)، گلیومای گرید بالا (HGG) و مدولوبلاستومای پر خطر(MB) بود.

در تست های پیش درمانگاهی، 6-thio-dG به صورت هدفمند از سد خونی مغزی محافظ مغز در مدل های موشی عبور کرده و منجر به آسیب گسترده DNA در سلول های سرطانی شد و دو نوع سرطان مغزی لاعلاج کودکان را متوقف یا آهسته کرد. این درمان روی سلول های غیر سرطانی جانوران اثر نگذاشت. یافته های این مطالعه نشان داد که 6-thio-dG یک رویکرد جدید امیدوار کننده برای درمان تومورهای مغزی کودکانه مقاوم به درمان است. هر چند استفاده از 6-thio-dG عوارض ناخواسته ای را متوجه سلول های غیر سرطانی نکرده است اما برای اطمینان از بی خطر بودن این درمان در کارآزمایی های بالینی نیاز به تحقیقات بیشتری است. به عقیده محققین 6-thio-dG به طور گسترده ای به DNA سلول های سرطانی مغزی و سلول های بنیادی سرطانی آسیب می رساند و عملکرد تلومرها را روی کروموزوم های سلول های سرطانی مغزی مختل می کند. در واقع بعد از تزریق و ورود 6-thio-dG به مغز، این ماده با کروموزوم سلول های سرطانی تلفیق شده و منجر به آسیب های تلومری وابسته به تلومراز می شود.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه