تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 01 خرداد 1397
سلول های بنیادی می توانند به کشف داروهای جدید سرعت ببخشند

  سلول های بنیادی می توانند به کشف داروهای جدید سرعت ببخشند

محققین سلول های بنیادی به تست 3000 دارو و فاکتور شیمی برای کمک به درمان بیماران خواهند پرداخت. این داروها برای درمان سرطان و بهبود شکستگی های استخوانی بزرگ تست خواهند شد.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از stem-cells-news، در بخشی از این مطالعه دکتر مک ماهون و همکارانش در مرکز تحقیقات سلول های بنیادی و طب بازساختی USC ترکیبات دارویی و شیمیایی مختلف را برای ترمیم استخوان تست خواهند کرد. آن ها انواع مواد شیمیایی را برای تحریک پیش سازهای غضروفی و تولید کندروسیت های استخوانی کننده(ossifying chondrocytes) تست کرده اند. این کندروسیت ها، نوع خاصی از سلول هایی هستند که رشد استخوان را افزایش می دهند.

در بخشی دیگر از این مطالعه، دکتر گائو و همکارانش به دنبال درمان های جدید برای گروهی از تومورها بوده اند که بوسیله هرپس ویروس مربوط به سارکومای کارپوسی(Karposi’s sarcoma) ایجاد می شود. هدف این مطالعه غربالگری داروها و یافتن ترکیبات دارویی بالقوه ای خواهد بود که سلول های سرطانی یا توموری را مهار کرده یا می کشند و اثری روی سلول های سالم ندارند.

در نهایت در پروژه ای دیگر در مرکز تحقیقات سلول های بنیادی و طب بازساختی USC، دکتر امی لی و همکارانش به دنبال غربالگری داروهایی خواهند بود که توانایی سرکوب کردن پروتئین پیشبرنده سرطانی GRP78 را دارند. این پروتئین در رشد و بقای طیف وسیعی از سرطان ها از جمله آدنوکارسینومای پانکراسی نقش دارد.

این محققین امیدوارند با غربالگری داروهایی از پیش طراحی شده برای مشکلات دیگر، با کاهش هزینه ها طراحی و تولید دارو، ترکیبات و داروهایی را شناسایی کنند که در حل مشکلات و بیماری های ذکر شده موثر باشند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه