تاریخ انتشار: چهارشنبه 01 خرداد 1392
رویکرد جدید درمانی برای تومورهای بدخیم اعصاب محیطی

  رویکرد جدید درمانی برای تومورهای بدخیم اعصاب محیطی

محققان دانشکده پزشکی مرکز سرطان Masonic ، دانشگاه Minnesota در همکاری با پروژه تومور مغزی این دانشگاه موفق به تولید موش های مبتلا به تومور بدخیم عصب محیطی(MPNST) شدند که می تواند درکشف ژن ها و مسیرهای ژنی جدید که منجر به این نوع از سرطان می شود مورد استفاده قرار گیرد.
امتیاز: Article Rating

 

به گزارش بنیان و به نقل از medicalxpress ، این محققان در آزمایشگاه دکتر David Largaespada و با استفاده از یک روش جدید موفق به تولید موش های مبتلا به MPNST شدند که نهایتا منجر به  شناسایی  ژن های مربوط به توسعه این تومور شد.

تومور بدخیم  عصب محیطی (MPNST) فرم های ژنتیکی مختلفی دارد. فرم تهاجمی سارکوما که بر روی بافت همبند اطراف اعصاب تاثیر می گذارد به صورت پراکنده و در ارتباط با سندرم نوروفیبروماتوزیس نوع 1 (NF1)  رخ می دهد.علت دقیق MPNST شناخته شده نیست ، اما تورم در بازو و پا ها و درد و سفتی در محل تومور از علائم آن می باشد. MPNST شایع ترین بدخیمی در بزرگسالان مبتلا به سندرم NF1 است و همچنین علت عمده مرگ و میر مربوط به NF1 می باشد.

یکی از شگفت انگیز ترین یافته ها در این پژوهش اثر ژن FOXR2 بود که با رشد تومور های MPNSTs در ارتباط است. دکتر Eric Rahrmann نویسنده این مقاله در این باره گفت؛ با استفاده از این روش  دانشمندان موفق به شناسایی FOXR2 شدند که به عنوان یک ژن مهم در توسعه تومور های MPNST  عمل می کند و به حفظ ماهیت تهاجمی این تومورها نیز کمک می کند.نکته جالب دیگر این بود که در طی این آزمایشات هنگامی که ژن FOXR2   را خاموش کردیم ، توانایی رشد تومور های  MPNSTs  به شدت کاهش یافت .

از دیگر یافته های این پژوهش بدست آمدن شواهد جالبی ازفعال شدن مسیرهای ژنتیکی است که می تواند در پروسه درمان به کارگرفته شود.این تحقیقات نشان داد که فعال شدن سیگنال های مسیر Wnt منجر به ایجاد تومورهای MPNSTs می شود.این مسیر با سرطان روده بزرگ ارتباط گسترده ای دارد اما تا به حال ارتباط آن  با تومورهای  MPNSTs کشف نشده بود.

در حال حاضر محققان در حال استفاده از این یافته ها برای تست داروهای موجود در بازار هستند . محققان همچنین به دنبال راه های بهتری برای هدف قرار دادن این تومور ها از طریق مسیر   Wntو NF1 در محیط آزمایشگاهی می باشند.این پژوهش همچنان بر روی مدل های حیوانی موش و سلول های انسانی در حال انجام می باشد.

پایان مطلب / 

ثبت امتیاز
نظرات
جمعه, 29 اسفند,1393

hermineh

با عرض سلام، <br /> <br />با توجه به تشخیص دکتر اعظم السادات موسوی متخصص و جراج زنان - خواهر من - ورژینه اسکندریان در سال 1390 جهت خارج نمودن رحم و تخمدان سرطانی قرار گرفت و بنا بر پیشنهاد ایشان یک تخمدان سالم مریض به مرکز رویان تقدیم شد جهت انجام مطالعات و فریز در بانک تخمدان. <br /> <br />تخمدان از بیمارستان عرفان برای ایشان فرستاده شد که شخصا ان را به دست آقای دکتر فتحی دادم (هرمینه اسکندریان) - به هر حال این تنها قدمی بود که می توانستیم به مطالعات و پیشرفت علمی کشورمان بکنیم. در حال حاضر خواهرم متاسفانه مجددا به سرطان متاستازیک دیگری مبتلا شده اند که به مدت 2 سال است در درد شدیدی به سر می برد.نه شیمی درمانی و نه رادیوتراپی به درمان پاسخ داده است. <br /> <br />حتی گاهی مرفین نیز جوابگوی دردشان نیست. بنده همینک در آمریکا به سر می برم و مدام از ایشان پیغام میگیرم که برای دردشان کاری بکنم و متاسفانه دست من کوتاه است - وضعیت مالی من طوری نیست که اینجا برای ایشان کاری بکنم و ناچار از دکترهای هموطن باید کمک بگیرم- می دانم ایرانن چز 3 کشور پیشتاز در زمینه پیوند سلولهای بنیادی است. <br /> <br />درخواست عاجزانه دارم که یک نفر به این ایمیل من پاسخ بدهد و یا از دکتر اردشیر قاوام زاده خواهش کند که خواهر مرا ببیند. ایشان حتی قادر به مسافرت هم به جای دیگری نیستند. فقط لحظه های خودشان را می شمرند آن هم در درد فراوان که مرگشان از راه برسد و مادر بیچاره مان با درد پاهای شدید و ناراحتی قلبی مجبور به مراقبت از ایشان هستند. موقعیت من هم طوری است که نمی توانم بهه ایران برگردم . <br /> <br />درخواست ملتمسانه دارم اگر کسی راه حلی شخصی دکتری یا حتی کوچکترین سرنخی می تواند در این زمینه به من بدهد که بتوانم از طریق دکترهای ایرانی درد ایشان را تسکین و یا شاید درمان کنیم. <br /> <br />آدنا کارسینوما از تشخیص های اولیه بوده اما با توجه به این که می گویند تومور روی عصب پا است که ایجاد ورم می نماید بنده با چستجو و مطالعه ای که کردم شک دارم که شاید نوروفیبرو سارکوما باشد . <br /> <br /> <br />دکترداروسازی در آمریکا ادعا کرده که سیصد نفر را با استخراج سلول از بدن آنها و ایجاد واکسن و دوباره تزریق آن به بدن مریض توانسته بیماران سرطانی را درمان کند. اما ورژینه قادر به مسافرت نیست. خواهش میکنم اگر بیمارستان شریعتی می تواند با ایشان در تماس باشد ( ایشان در ترکیه هم فعال هستند ) این درمان را برای خواهرم شروع کیند مطمُنا با درمان ایشان نقطه عطف بزرگی در درمان بیماران سرطانی در ایران باز خواهد شد. چرا که سرطان ایشان از سرطانهای بسیار نادر است که با چهش ژنی پیش آمده و در صورت همکاری با این دکت ( دکتر گارو آرمن ) مخصوصا در ترکیه فن آوری جیدی وارد ایران خواهد شد و پیشرفت چشم گیری در این زمینه رخ خواهد داد <br /> <br />تلفن ورژینه : 5548336 0912 <br />تلفن من در آمریکا _ 8184239710 <br />نام کمپانی دکتر گارو آرمن در آمریکا agenusbio site <br /> <br />ملتمسانه منتظر تماس و خبری از شما هستم. <br /> <br /> <br /> با تشکر <br /> هرمینه اسکندریان

ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه