تاریخ انتشار: چهارشنبه 09 خرداد 1397
شبیه سازی مغزی نشان دهنده مزایای درمان های خنک کننده  فوری است

  شبیه سازی مغزی نشان دهنده مزایای درمان های خنک کننده فوری است

دیدگاه جدید در مورد این که چگونه مغز به خنک کنندگی القا شده به صورت پزشکی پاسخ می دهد می تواند منجر به ایجاد درمان های جدید برای آسیب های سر و شرایطی مانند سکته شود. این مطالعه که بوسیله شبیه سازی های سه بعدی صورت گرفته است می تواند به کودکانی که دچار مشکلات زمان تولد می شوند کمک کند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، خنک کردن سر منجر به محدود شدن آسیب های وارد شده به سر می شود. مدل جدیدی از اثر خنک کردن سر بوسیله محقققین دانشگاه ادینبورگ ارائه شده است که می تواند منجر به کاهش شدید دما در نقاط عمقی مغز شود. پژوهش ها نشان می دهد پایین آوردن دمای مغز بعد از آسیب های مغزی یا سکته می تواند به کاهش فشار درون سر و ممانعت از تورم و آسیب بیشتر بویژه در نقاط حیاتی مغز کمک کند. آن ها نشان داده اند که چگونه پایین آوردن دما روی عروق خونی و بافت ها در سراسر مغز اثر می گذارد.

این محققین مدلی را طراحی کرده اند که می تواند جریان های مغزی، انتقال گرما و متابولیسم بین شریان ها، سیاهرگ ها و بافت های مغزی را در سراسر اندام به صورت سه بعدی نشان دهد. نتایج بدست آمده از نقشه های دمایی و حجم های خونی سه بعدی می تواند به ایجاد و تست تکنیک های درمانی خنک کننده کمک کند.

با استفاده از شبیه سازی های کامپیوتری، محققین دریافته اند که خنک کردن سر نوزادان تا 10 درجه سانتیگراد منجر به این می شود که دمای مرکز مغز آن ها از 37 درجه سانتیگراد به زیر 36 درجه سانتیگراد برسد و به ریکاوری آن ها کمک کند. این امر می تواند به کودکانی که در زمان تولد با مشکلاتی مواجه می شوند کمک کند که دچار آسیب های طولانی مدت نشوند و نیاز به سرد کردن کل بدن آن ها نیز نباشد. این امر در مورد بزرگسالانی که دچار سکته یا آسیب مغزی می شوند نیز موثر است و کاهش دمای مرکزی مغز آن ها به اندازه 5/0 درجه می تواند تاثیر بسزایی در ریکاوری آن ها داشته باشد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه