تاریخ انتشار: شنبه 04 خرداد 1392
استفاده از سلول های بنیادی در درمان بی اختیاری ادرار
یک فوق تخصص اورولوژی خبر داد؛

  استفاده از سلول های بنیادی در درمان بی اختیاری ادرار

یک فوق تخصص اورولوژی گفت: بررسی ها نشان می دهد تنها 30 درصد از زنانی که دچار بی اختیاری ادرار هستند به پزشک مراجعه می کنند، در حالی که این مشکل با روش های کمتر تهاجمی قابل درمان است.
امتیاز: Article Rating
دکتر «سکینه حاجی ابراهیمی»  در این باره به خبرنگار "بنیان" گفت: بی‌اختیاری ادرار بیماری است که به محض اعمال کوچکترین افزایش فشار داخل شکم، فرد دچار ریزش ادرار می شود. زایمان‌های متعدد، تغذیه نامناسب و انجام ورزش‌های سنگین از جمله عوامل ابتلا به این عارضه هستند.
او تصریح کرد: متاسفانه برخی خانم ها گمان می کنند بی اختیاری ادرار بخشی از زندگی آنهاست که با افزایش سن به وجود می آید و یا به خاطر شرم از بیان چنین مشکلی به پزشک مراجعه نمی کنند در حالی که بی اختیاری ادرار در کیفیت زندگی افراد تاثیر بسزایی دارد.
 وی با اشاره به این که انواع بی اختیاری ادرار بسته به سن افراد متفاوت است،خاطر نشان کرد: خوشبختانه هیچ مشکل ارولوژی در داخل کشور وجود ندارد که به روزترین روش های درمانی آن ها در ایران وجود نداشته باشد. همه مشکلات بی اختیاری ادرار با روش های عادتی، ورزش، درمان دارویی و جراحی قابل درمان است.
حاجی ابراهیمی با تاکید بر میزان شیوع این بیماری در ایران گفت: در کشورهای اروپایی و آمریکایی این بیماری 10 درصد را به خود اختصاص می دهد اما در ایران با توجه به زایمان‌های متعدد و تغذیه نامناسب این میزان بالغ بر 20 تا 30 درصد است.
او تاکید کرد: مشکلات مثانه ، کف لگن ، مشکلات عصبی ، بيماری ،‌ ام . اس ‌‌از عواملی است که می تواند فرد را دچار اختلالات بی اختياری کند.
این عضو هییت علمی دانشکده پزشکی تبریز برای درمان بی اختیاری ادرار با استفاده از سلول های بنیادی اضافه کرد: در این روش درمانی، سلول‌های بالغ خون محیطی بیمار جدا سازی و به اطراف مجاری ادرار تزریق می شود . پس از چند روز که از تزریق می گذرد اسفنکتری که ضعیف شده بود و قدرت نگهداری ادرار را نداشت ، بسیار قوی شده و می تواند ادرار را کنترل کند. 
وی در خاتمه با تاکید بر این که با بی حسی موضعی و تنها در نیم ساعت می توان انواع بی اختیاری ادرار را درمان کرد ، گفت: با انجام جراحی‌‎های باز وقراردادن باندهای مخصوص بر روی دریچه مثانه این بیماری درمان می شود و مدت زمان دوران نقاهت بیمار از 2 تا 3 هفته به کمتر از 24 ساعت رسیده است . 
پایان مطلب/
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه