تاریخ انتشار: یکشنبه 05 خرداد 1392
روشی امیدوار کننده برای درمان سرطان ریه

  روشی امیدوار کننده برای درمان سرطان ریه

محققان موفق به کشف روش جدیدی شدند که درآن با استنشاق داروهای شیمی درمانی علاوه بر کاهش آسیب سیستمیک به ارگان های دیگر، به طور قابل توجهی در درمان تومورهای ریه نیز موثر واقع شود.
امتیاز: Article Rating
به گزارش بنیان و به نقل از medicalxpress ، محققان دانشگاه Rutgers و موسسه سرطان New Jersey موفق به ارئه روشی پیشرفته برای درمان تومورهای سرطانی ریه شدند. این تکنیک پیشرفته در نانوپزشکی ترکیبی از نانوذرات بسیار کوچک ، داروهای ضد سرطان موجود و RNA های کوچک تداخلی (siRNA) می باشد که توانایی سلول های سرطانی برای مقاومت در برابر سیستم دفاعی بدن را از بین می برند. طبق مطالعات انجام شده ترکیبی ازاین عوامل منجر به حذف تومور های سرطانی ریه در حیوانات آزمایشگاهی می شود.
سرطان ریه ، یک نوع سرطان پیشرونده و کشنده در زنان و مردان به شمار می رود. با اینکه پیشرفت های زیادی در زمینه علم جراحی تومورهای ریه ایجاد شده است  ، همچنان شیمی درمانی نقش مهمی را در درمان این بیماری ایفا می کند. با این حال این درمان نیز به علت اثرات سمی داروهای شیمی درمانی به صورت محدودی قابل استفاده می باشد.
به گفته این دانشمندان رساندن دارو از طریق استنشاق نسبت به روش های تزریقی بسیار کارآمدتر می باشد و می تواند سلول های سرطانی را به صورت اختصاصی هدف قرار دهد.علاوه بر این بر خلاف روش های شیمی درمانی که منجر به سرکوب تومورها می شوند این روش به طور کامل باعث حذف و از بین رفتن تومور ها می شود.
پایه و اساس این سیستم جدید یک نانوساختار از جنس چربی است که قابلیت حمل دارو های ضد سرطانی را دارد. این نانوکریر(nanocarrier) بسیار کوچکتراز یک ذره گرد و غبار می باشد که می تواند به راحتی استنشاق شده و به سلول های سرطانی متصل شود. به گفته محققان از فواید این سیستم استنشاقی جلوگیری از تخریب عوامل شیمی درمانی می باشد که درروش تزریق دارو های شیمی درمانی رخ می دهد. علاوه بر این در سیستم استنشاقی دارو دست نخورده تر و بدون تغییر به محل تومور ها می رسد و با عوارض جانبی کمتر، اثر بخشی بالاتری خواهد داشت. در شیمی درمانی های مرسوم برای سرطان ریه ، داروها، تمایل به تجمع در کبد، کلیه ، طحال را دارند و کمتر به محل مورد نظر یعنی ریه می رسند.
 در این مطالعه اطلاعات بدست آمده نشان داد که میزان برخورد دارو با تومور های ریه از روش استنشاقی  نسبت به روش تزریق 83 درصد افزایش داشته است. بدین ترتیب می توان در آینده ای نزدیک از این روش به عنوان روشی کارامد در درمان سرطان ریه استفاده نمود.
 
پایان مطلب /
ثبت امتیاز
نظرات
یکشنبه, 03 اردیبهشت,1396

منصور

ايا در ايران اين روش انجام ميشود؟
خواهشا راهنمایی بفرمایید ضروریه

یکشنبه, 15 آذر,1394

پزشک مشاور

شیما @: <br />باسلام <br />این علایم دلیلی بر ابتلا به سرطان ندارد و برای پیشگیری ازسرطان است ولی آب اوردن ریه علامت خطرناکی است که باید مواظب باشند دوباره تکرار نشود.اگرهم سرطان باشد فعلا ازنوع خوش خیم است وانجام مرتب این نکات برای ممانعت ازپیشرفت وبدخیم شدن توده لازم است.

ﺳﻪشنبه, 10 آذر,1394

شیما

در خانواده فردی 50ساله است که 25سال پیش به مدت5سال با نوار های روغنی آزبست کار می کرده و بعد از آن تا الان کشاورزی میکند.به مدت دو ماه است که دچار سرفه خشک و خیلی کم، تنگی نفس و ضعف بدنی دارد. و در همین دو ماه یک بار ریه اش آب آورده.اکنون بعد از کشیدن آب 6 جلسه شیمی درمانی تجویز شده است.آیا این موارد برای پیشگیری از سرطان است یا ایشان مبتلا شده است?آیا درمان قطعی دارد?

یکشنبه, 03 آبان,1394

پزشک مشاور

حامد@: <br />باسلام وضمن آرزوی سلامتی و طول عمر برای همه پدران ومادران عزیزبه خصوص مادرعزیزتان <br />درمان سرطان معمولاً یک درمان ترکیبی است که شامل پرتو درمانی و شیمی درمانی می شود. اکنون بسته به میزان پیشرفت سرطان روش مبارزه ودرمان آن فرق میکند،البته ناگفته نماندشیمی درمانی چون به صورت تجویز دارو های خوراکی داخل عضلانی و داخل رگی است،با حداقل آسیب به بافت های سالم، سلول های سرطانی را ریشه کن و رشد آنها را متوقف می کنند ،ولی اگرسرطان ازنوع بدخیم باشدهردوباهم توصیه میشود. <br />

جمعه, 01 آبان,1394

حامد

سلام.ان شالله که خدا همه بیماران و ازجمله پدر ومادر شفابده.ما یه ماه است متوجه بیماری مادر شدیم واقعا درک این موضوع سخته.مادر 70 ساله هستن. سوال... پرتو درمانی بهتره یا شیمی درمانی یا هردو.....با توجه ب اینکه میگین راه درمان قطعی نداره...خدایا شافی تویی بس.تشکر

چهارشنبه, 29 مهر,1394

پزشک مشاور

زهرا@: <br />باسلام <br />هنوزبرای هیچ سرطانی ازجمله نوع بدخیم آن،دردنیا راه درمانی پیدانشده است،تنها راه درمان سرطان درمراکزبزرگ تحقیقاتی آمریکا افزایش طول عمرافراد برای یافتن راه درمانی است.

ﺳﻪشنبه, 28 مهر,1394

زهرا

پس چرا یک درمان قطعی پیدا نمیکنید برای سرطان ریه.شوهرم بخاطر شغلش ومواد شیمیای ب سرطان ریه مبتلا شده ولی کاری از دست پزشکا بزنمیاد.غیر از پیوند ک احتیاج ب مدل زیادی داره.حداقل این دکترل پول نگیزن انقد اخه جون ادمها در میانه خواهش میکنم کمکم کنید

جمعه, 24 مهر,1394

پزشک مشاور

جعفر@: <br />باسلام <br />شایع ترین علائم عبارتند از سرفه (همراه با خلط خونی)، کاهش وزن و تنگی نفس،خس خس کردن سینه، خستگی مفرط،از دست دادن اشتها،سر درد، درد استخوان و درد مفاصل <br />بهترین ومطمئن ترین راه تشخیص،نمونه برداری یا بیوپسی از نمونه بافت توموراست

ﺳﻪشنبه, 21 مهر,1394

جعفر

با سلام: <br />لطفا در مورد علایم سرطان ریه و با چه نوع ازمایشی میتوان پیشگیری کرد. با تشکر

پنجشنبه, 09 مهر,1394

پزشک مشاور

لیلا@: <br />باسلام <br />درحال حاضر هدف تمامی راههای درمانی برای بیماران سرطانی افزایش طول عمراست.

دوشنبه, 06 مهر,1394

لیلا

وای قلبم داره وای میسته یعنی هیچکس تو شرایط مشابه درمانه صد در صد نشده؟

شنبه, 04 مهر,1394

پزشک مشاور

لیلا@: <br />باسلام <br />چون تومورابتدا درگلو بوده والان به ریه هم حمله کرده نشان دهنده بدخیم بودن سرطان است وبرای هیچ یک از سرطان های بدخیم درهیچ کجای دنیا به بهبودی صددرصدی نرسیده اند وشیوه های درمانی تنهابرای جلوگیری ازپیشرفت تومور و افزایش طول عمر بیماراست.

ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه